کد خبر: ۴۷۳۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

کاهش محسوس دما در ۵ استان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش چشمگیر دما در استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان و سمنان از ساعات پایانی امشب خبر داد و گفت: به دلیل پیش‌بینی امواج با ارتفاع بالا در دریای خزر توصیه می‌شود از شنا در سواحل این دریا خودداری شود.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز (پنجشنبه ۱۶ شهریور ماه) با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل شمالی کشور، دریای خزر مواج و بارش باران در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی شروع می‌شود.

وی افزود: به تدریج از شب پنجشنبه در این مناطق بر شدت بارش به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید افزوده می‌شود و دما به طور قابل ملاحظه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: این شرایط از نیمه شب پنجشنبه به مازندران و از اوایل صبح جمعه به گلستان و به صورت خفیف‌تر به شمال سمنان نیز گسترش می‌یابد.

به گفته وظیفه، روزهای شنبه و یکشنبه (۱۸ و ۱۹ شهریورماه) بارش باران محدود به سواحل شمالی کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده در بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار، رعد و برق پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی تهران در روز آینده اظهار کرد: در شرق استان تهران در روز جمعه (۱۷ شهریور ماه) احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد وجود دارد. تهران در این روز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۵ و ۲۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وظیفه در پایان اظهار کرد: آسمان تهران در روز شنبه ۱۸ شهریور ماه کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اخطاریه منتشر شده از سوی این سازمان اظهار کرد: به سبب وزش باد شدید (بین ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت) از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه، سواحل دریای خزر طوفانی و مواج پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود حداکثر ارتفاع امواج آب بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در مناطق نزدیک به ساحل برسد. از این رو توصیه می‌شود از شنا کردن در سواحل دریای خزر در این مدت خودداری کرده و احتیاط لازم برای تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی به کار گرفته شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین