کد خبر: ۴۷۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۶
کریمی به چپ می رود، کیا محور می شود

اطلاعات ویژه از تدبیر برانکو برای بازی امروز

آفتاب‌‌نیوز :  «پیام یونسی پور» در شماره امروز روزنامه «جهان فوتبال» از اطمینان برانکو به پیروزی در برابر مکزیک خبر داده و نوشته است: «ایوانکوویچ براساس اصول روانشناسی باور داشت مکزیک برای محکم کردن جایگاهش، فقط برای پیروزی به زمین می آید و همین نشانه شکست پذیرتر شدن آنهاست. » 

بنابراین مقاله، برانکو به دنبال اجرای سیستم 1-3-2-4 در بازی امروز است و عقیده دارد که اگر مکزیکیها از عمق دفاع فرار نکنند و از لب خط 18 قدم فرصت سانتر نداشته باشند، نمی توانند تحت هیچ شرایطی به ایران گل بزنند. 

به نوشته «جهان فوتبال»، «هومن افاضلی» آنالیزور تیم ملی فوتبال با بررسی بازیهای تیم ملی مکزیک به این نتیجه رسیده که «چپ مکزیک در دفاع فلج است». 

از این رو، برانکو سعی دارد با تغییراتی جدید در بازی تیم ملی بر روی نقطه ضعف دفاعی این تیم در جناح چپ متمرکز شود و با تمرکز هجومی ایران بر جناح راست، بخشی از تمرکز مکزیک از این جناح کاسته شود. برنامه اصلی برانکو در همین جاست که برای اجرای آن باید از بین حسین کعبی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان و علی کریمی یک نفر را در جریان بازی از دست می داد و این به نوشته «جهان فوتبال»،نیازمند «شجاعت ویژه» بود. 

تصمیم اصلی برانکو در همین جاست. او می خواهد «علی کریمی» را از جریان بازی خارج کند و محیط فکری مکزیک را متوجه او کند. به همین خاطر، احتمال فراوانی هست که کریمی در بازی امروز متمایل به چپ بازی کند تا مکزیک نیروی دفاعی اش را به سمت راست خود منتقل سازد. با این تاکتیک، مهدوی کیا فرصت و فضای لازم برای نفوذ از جناح راست را پیدا می کند و محور حملات ایران می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین