کد خبر: ۴۷۴۳۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴

علی لاریجانی به جمنا می‌پیوندد؟ / سبحانی‌نیا: جمنا در دست آیت‌الله مصباح و جبهه پایداری است

حسین سبحانی نیا، فعال سیاسی اصولگرا احتمال کاندیداتوری دوباره ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده را بعید ندانست. او همچنین پیش بینی کرد که محمدباقر قالیباف به مشاغل نظامی برنمی گردد.
آفتاب‌‌نیوز : سبحانی نیا درباره آینده سیاسی جمنا گفت: جمنا با دوستانی که در حال حاضر در آن فعال هستند، کار را ادامه می‌دهد، در حال حاضر هم نشست هایی درباره چگونگی فعالیت خود و بازنگری در برخی موارد برگزار می کنند و بنا دارند با یک شیوه مشخص کار را دنبال کنند اما اینکه چه مجموعه ای با این تشکل همراهی کند، بستگی به برنامه های بعدی آن دارد. طبیعی است که جمنا، همه اصولگرایی نیست. این تشکل در یک مقطع زمانی مشخصی شکل گرفت و نشان داد که کارکردهایی هم می تواند داشته باشد.

به گزارش انتخاب، سبحانی نیا درباره احتمال همراهی اصولگرایان معتدل و طیف منتسب به علی لاریجانی با جمنا گفت: من بعید می‌دانم چنین اجماعی صورت بگیرد و آقای لاریجانی به آن ها ملحق شود و کنار بیاید و این هماهنگی به وجود بیاید. جمنا مجموعه ای با یک ترکیب خاصی از نیروهاست و در همین مدت هفت، هشت یا ده ماه اخیر که شکل گرفته، تلاش هایی انجام شد که اجماع شود ولی عملا نشد.

ادامه داد: جمنا مجموعه ای است که در شرایطی که بنابر ضرورت نیاز به هماهنگی بود، به وجود آمد و برخی تشکل ها  اگرچه با جمنا نبودند اما در این حرکت همراهی کردند. یعنی همراهی برخی گروه ها با جمنا بدین معنا نبود که با جمنا هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد اینکه آیا جمنا توان ایجاد یک اجماع میان اصولگرایان را دارد یا خیر گفت: برخی تشکل ها مانند جبهه پیروان و برخی مجموعه های دیگر هرکدام سابقه ای طولانی دارند و از این جهت، اینکه جمنا بتواند یک اجماعی صورت دهد و نیروهای مختلف را با خود همراه کند، بعید به نظر می آید. این مسئله مطرح است که جمنا را یک "مجموعه های خاصی" مدیریت می کنند و از این نظر آینده جمنا را آینده موفقی نمی دانم. طبعا این مجموعه از اصولگرایان نمی توانند با آن همراه شوند.

او در توضیح منظور خود از "مجموعه های خاص"، گفت: گروه های سیاسی مانند پایداری و طیف آیت الله مصباح، مدیریت جمنا را بر عهده دارند؛ بخشی از جمعیت ایثارگران هم در جمنا هستند و جمنا با هدایت و برنامه ریزی آنها شکل گرفته است. از همین رو، این شبهه وجود دارد که گروه های مذکور که بیش از سایرین در جمنا حضور دارند، نمی‌توانند آن جامعیت را برای هماهنگی کلی بوجود بیاورد.

سبحانی نیا ادامه داد: نیروهایی مذکور هرکدام وزن خاصی دارند و وزن آنها هم محدود است و نمی شود گفت که این جامعیت را دارند که بین همه نیروها همدلی و وحدت ایجاد کنند. البته در انتخابات به هر صورت اصولگرایان توانستند گامی بردارند و 16 میلیون رای کسب کنند که رای خوبی بود. ولی این رای صرفا برای اشخاص نیست بلکه ضرورتی بین نیروهای اصولگرا بوجود آمد که توانست حرکتی ایجاد کند و مجموعه هایی را همراه کنند و این رای تجمیع شود. در واقع این رای مربوط به اشخاص نیست که بگوییم این شخص این وزن را در بین نیروها دارد.

سبحانی نیا درباره آینده سیاسی ابراهیم رئیسی و اینکه آیا او قصد لیدری اصولگرایان را دارد یا خیر گفت: اقای رئیسی شخصیتی است که دارای اعتبار است منتها اینکه بتواند لیدری مجموعه اصولگرایان را بر عهده بگیرد، خیلی با واقعیت منطبق نیست. نه ایشان باید این ادعا را داشته باشد که پشتوانه 16 میلیونی رای را همیشه داشته باشد نه مجموعه های دیگر این تعهد را دارند که همیشه این همراهی را به این شیوه داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
آرزو بر جمنا عیب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
ملت شریف و مومن ایران اسلامی دریافته اند که؛ افتخار آقای دکتر علی لاریجانی این است که بنده خوب خداست و نه برده هیچکس دیگری. بنابراین خط قرمزش هم در زندگی، اجرا و انجام فرامین الهی و همراهی و همدلی و کمک و یاری و پشتیبانی مومنین و بندگان حقیقی و راستین خداوند یگانه است، ان شاءالله مادامی که در صراط مستقیم الهی راه می پیماید دست حق به همراهش و همواره موفق و موید باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین