کد خبر: ۴۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۱

واکنش اصولگرایان به تشکیل ستادهای انتخاباتی دولت

آفتاب‌‌نیوز :  اما با گذشت زمان و فعل و انفعالاتی که پس از آغاز به کار دولت، در جریان اصولگرا روی داد، واقعی بودن این اختلافات اکنون از هر زمان دیگری بر اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران محرز شده است. 

پیشینه اختلافات
انتقادات تند و تیز نمایندگان تاثیر گذار مجلس به ترکیب کابینه پیشنهادی احمدی نژاد، رای موافق شکننده مجلس به لایحه بودجه سال 85 کل کشور، عدم اجماع اصولگرایان که تاکنون در هیچ یک از انتخابات پیش روی خبرگان رهبری و شورای شهر و روستا خود را نشان نداده بود، تاسیس احزاب جدید در درون اصولگرایان مانند آبادگران جوان، نواندیشان و.....، بروز اختلاف شدید بین دولت و علما و روحانیون قم در جریان دستور رئیس جمهور برای ورود زنان به استادیوم های ورزشی و اختلافات دیگر باعث آن شده است تا این جریان به فکر پر کردن شکاف های موجود بر آید و اعلام نماید که هیچ اختلافی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

در این میان اگر چه سران اصولگرا بارها بر وحدت و اشتراک نظر سراسری بر «اصول» مورد اتفاق، تاکید کرده اند اما از سویی دیگر کمتر تلاشی را در جهت مخفی نمودن اختلافات بین خود انجام می دهند به شکلی که امروزه این سخن که «اختلاف نظر در میان اصولگرایان یک امر کاملا طبیعی است» به فصل مشترک تمام اظهار نظرات سران این جریان تبدیل شده است. 

این تشتت تا جایی است که نشریه «یالثارات الحسین» به عنوان ارگان مطبوعاتی «انصار حزب الله» مواضع متفاوتی را از خود بروز می دهد. بطوری که این هفته نامه در جریان مخالفت مجلس با کابینه پیشنهادی احمدی نژاد، حمایت خود را معطوف به دولت کرد ولی در ماجرای پر سر و صدای ورود زنان به استادیوم های ورزشی، نظرات مخالفان این دستور را که در مجلس شورای اسلامی به کرات دیده می شد، با تمام توان پوشش می داد. 

ستادها پا گرفتند
مجموع این شرایط باعث شد تا با لاینحل باقی ماندن این اختلافات و در نهایت با نزدیک شدن  زمان برگزاری انتخابات شوراها، ستادهایی در برخی از شهرهای کشور با عنوان «ستادهای مردمی حامی دولت » به منظور فعالیت برای انتخابات سومین دوره شوراهای شهر و روستا تاسیس شوند. 

ستادهایی که از الگوی ستادهای انتخاباتی احمدی نژاد تبعیت می کنند و طبق اخبار غیر رسمی، مستقیما با برخی از نزدیکان رئیس جمهور در ارتباطند. 

این ستادها و اعضای آن که در بسیاری از شهرها و شهرستان ها آغاز به کار کرده اند یا در حال راه اندازی هستند توسط «مسعود زریبافان» و «ذبیحی» که اولی رئیس و دیگری از مسئولان عالی رتبه ستاد انتخاباتی احمدی نژاد بوده اند، اداره می شوند. 

واکنش اصولگرایان
با این حال یک عضو آبادگران در این باره به آفتاب گفت: «تشکیل این ستادها توسط برخی اعضای دولت یک عمل غیرقانونی و نادرست است که مطمئنا گردانندگان آن را به هدف خود نمی رساند.» 

وی می افزاید که "شاید این افراد فکر کنند که با این اعمال می توانند به دولت و مجموعه اصولگرایان کمک کنند اما در واقع آنها با این حرکت از پشت به اصولگرایان خنجر می زنند." 

«حسین انواری» نیز که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی است در این باره می گوید: «اصولگرایان در انتخابات مختلف برای خود ضوابطی دارند که با توسل به این ضوابط فعالیت می کنند.»
وی ادامه می دهد: «واقعا مشخص نیست که آیا این افراد خود را به دولت منتسب کرده اند یا اینکه دولت از آنها حمایت می کند.» 

با این حال مسئول کمیته سیاسی جمعیت ایثارگران که در انتخابات گذشته از کاندیداتوری «محمدباقر قالیباف» حمایت کرد ضمن انتقاد از تبلیغات میلیاردی و پر هزینه برخی کاندیداهای انتخابات گذشته ریاست جمهوری، الگوی ستادهای انتخاباتی احمدی نژاد را یک الگوی موفق خواند. 

«مجتبی شاکری» با تایید تلویحی تشکیل این ستادها در شهرها و شهرستانهای مختلف کشور، دلیل فعالیت این چنینی برخی جریان ها را «عدم حضور احزاب به معنای واقعی کلمه در کشور» می داند که در نتیجه باعث می شود تا فعالیت های توده ای و خود جوش به اهداف خود برسند. 

وی در عین حال می افزاید: «البته در هیچ یک از موضع گیری های شخص آقای رئیس جمهور و عملکرد دولت، نشانه ای از تشکیل این ستادها به چشم نمی آید و به نظر نمی رسد که دولت بخواهد در این راستا عمل کند.»
 
شاکری که احمدی نژاد را در قامت عضو شورای مرکزی حزب متبوع خود می بیند، ادامه می دهد: «مردم به لیست احزاب رای نمی دهند بلکه با توجه به تشخیص خود و هدایت بزرگان رای می دهند.» 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تشکیل این ستادها را مانع اجماع و ائتلاف اصولگرایان در انتخابات آینده نمی داند؟ گفت: "هر اصولگرایی که بتواند مجموعه ای از مردم را در انتخابات مختلف به پای صندوق ها بیاورد، قطعا باید این کار را انجام دهد اما اگر می پرسید که نتیجه عملکرد اصولگرایان در انتخابات شوراها چه خواهد بود باید بگویم که نتیجه آن همگان را شگفت زده خواهد کرد." 

باید منتظر ماند
با این حال باید منتظر ماند تا سکوت باقی اصولگرایان و احزاب منتسب به آنها هم در این زمینه بشکند تا متوجه شد که نظر مجموعه این جریان درباره تشکیل ستادهای حامی احمدی نژاد و دور خیز آنها برای انتخابات آینده شورای شهر و روستا چیست؟ 
زیرا پیغام اولیه ای که نفس تشکیل این ستادها به اذهان متبادر می کند، عدم اطمینان قلبی هواداران دولت به برخی از احزاب اصولگرا است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین