کد خبر: ۴۷۴۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹

سمفونی افلاکیان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا شد

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: باید از هنر برای بیان ارزش‌های خلق شده در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بهره بگیریم.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار جواد خضرایی، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مراسم نخستین اجرای سمفونی افلاکیان بیان کرد: در سالیان نه‌ چندان دور زنان و مردان شایسته‌ای خدمات ارزنده‌ای را در راه حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: برای پاسداشت این خدمات باید با استفاده از الهامات هنری قدر این فداکاری‌ها را که در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس شاهدش بودیم، بدانیم.

وی گفت: در دوره‌های قبل در مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سمفونی حماسه اقتدار نواخته شد. امروز نیز با هنرمندی جمعی از دانشجویان سمفونی افلاکیان رونمایی خواهد شد.

خضرایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاثیر هنر بر جامعه گفت: باید کارکردهای شکوه‌مند و اخلاقی دوران دفاع مقدس را به جامعه بیان کنیم. نگاه ما جنگ بماهو جنگ نیست بلکه در دوران دفاع مقدس شاهد خلق ارزش‌های اخلاقی و معنوی توسط رزمندگان بودیم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان سخنانش گفت: امیدواریم شورای شهر تهران در کنار فعالیت‌هایی که منجر به توسعه زیرساخت‌های این شهر به عنوان یک شهر پیشرفته است، به نیازمندی‌های اخلاقی و تربیتی جامعه اسلامی نیز توجه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در مراسم اجرای سمفونی افلاکیان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، جمعی از خانواده شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، مارش، یاد یاران، سوگ، مرد عاشق و وصال پنج قطعه‌ای هستند که سمفونی افلاکیان را تشکیل داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین