کد خبر: ۴۷۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲

اظهارات تیلرسون در سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر

وزیر امور خارجه آمریکا در مراسم یادبود شانزدهمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، بدون اشاره به حامیان اصلی تروریسم و ریشه های افراط گرایی، گفت: همچنان متعهد به متوقف کردن افراط گرایان هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
رکس تیلرسون با صدور بیانیه ای افزود: امروز ما قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را به یاد می آوریم و به قهرمانانی افتخار می کنیم که در آن روز، دلاورانه جان بسیاری را حتی با قربانی کردن خود، نجات دادند.
وی ادامه داده است: شجاعت آنها در آن روز، نمونه ای از شخصیت مردم آمریکا در برابر اشرار است که به یاد می ماند. اگر چه کشور ما در آن روز زخمی شد، امروز ما به جهان یادآوری می کنیم که تروریسم هرگز ایالات متحده را شکست نخواهد داد.

در این بیانیه افزوده شده است: این تاریخ همچنین یادآور فاجعه جدی دیگری است که چهار آمریکایی از جمله دو همکار وزارت امور خارجه (آمریکا) در حمله تروریستی در بنغازی لیبی، کشته شدند و اندوه از دست دادن آنها همیشه بر قلب هایمان سنگینی خواهد کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه خود اضافه کرده است: قلب ها و دعای ما با کسانی است که عزیزانشان را در حملات تروریستی از دست داده اند.

۱۹ عنصر شبکه تروریستی القاعده در روز یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در عملیاتی تروریستی با ربودن مجموعا چهار فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت های هواپیمایی آمریکا، ۲ فروند آن را به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک، یک هواپیما را به ساختمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و هواپیمای آخر را به ساختمانی در ایالت پنسیلوانیا کوبیدند و باعث کشته شدن ۲ هزار و ۹۹۶ تن شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین