کد خبر: ۴۷۴۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

بی‌خوابی مهمترین دغدغه زنان میانسال

نتیجه یک مطالعه نشان داده است، بیش از یک چهارم زنان میانسال در 7 شب هفته حداقل 4 شب را برای به خواب رفتن مشکل دارند و از خواب باکیفیت محروم‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش فارس، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، زنان میانسال به اندازه کافی خواب شبانگاهی ندارند و همان مدتی هم که در خواب هستند، در واقع  خواب بی‌کیفت را تجربه می‌کنند.

بیش از یک چهارم زنان میانسال گزارش داده‌اند، در 7 شب هفته، 4 شب یا حتی بیشتر از آن را برای به خواب رفتن مشکل دارند؛ ضمن اینکه یک زن در هر سه زن به طور متوسط کمتر از 7 ساعت خواب شبانگاهی دارد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، زنان در این دوره سنی بطور منظم باید 7 تا 9 ساعت بخوابند؛‌ این کمبود خواب در زنان میانسال می‌تواند خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن و دیگر مسائل درمانی ـ بهداشتی را افزایش دهد.

مؤسسه ملی بهداشت برای دستیابی به نتایج دقیق‌، بیش از 2800 زن میانسال در رده سنی 40 تا 59 سال را در ارتباط با مدت زمان و کیفیت خواب شبانگاهی مورد پرسش و پاسخ قرار داد. 

نویسنده این گزارش و رئیس تجزیه و تحلیل داده‌های اداره ملی مرکز آمار می‌گوید:‌ «من از اینکه تقریباً در هر 2 زن یک نفر آنها 5 ـ 4 شب هفته را نمی‌تواند به خوبی استراحت کند و خواب با کیفیتی داشته باشد، متعجب هستم». 

این گزارش اذعان می‌کند، مدت خواب با افزایش سن تغییر می‌کند اما طول و کیفیت خواب نیز تحت تأثیر تغییرات در سطوح هورمون تولید‌مثل قرار می‌گیرد.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند: «در این گزارش زنان یائسه بیش از زنانی که در رده سنی آنها قرار دارند و هنوز وارد این مرحله نشده‌اند، اختلال‌های خواب را تجربه می‌کنند».

محققان تأکید می‌کنند،‌ میزان و کیفیت خواب مردم می‌تواند در سلامت آنها تأثیر گذارد؛ کمبود خواب زمینه بروز انواع بیماری‌ها را فراهم می‌کند. 

سرپرست ارشد این تحقیقات در پایان گفت:‌ «همانطور که خواب برای سلامت و سلامتی مطلوب حیاتی است، یافته‌های این گزارش زمینه‌های بیشتری را برای تحقیق و ارتقاء‌ سلامت هدفمند برای زنان میانسال تعیین می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین