کد خبر: ۴۷۴۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
اسکای‌پرس خبر داد؛

سفر سردار سلیمانی به اربیل عراق/ تلاش فرمانده نیروی قدس برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان

اسکای‌پرس گزارش داد که قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، برای دیدار با رییس اقلیم کردستان عراق به اربیل رفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
اسکای‌پرس گزارش داد که قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، برای دیدار با رییس اقلیم کردستان عراق به اربیل رفته است و محور این دیدار برگزاری همه‌پرسی برای جدایی اقلیم کردستان از عراق است درحالیکه ایران این تصمیم را بر خلاف چارچوب‌های قانونی می‌داند.
رسانه‌های کرد و اسکای‌پرس اعلام کردند که سلیمانی با تعدادی از مقام‌های کرد در شهر سلیمانیه دیدار کرده و سپس به اربیل رفته است و با رهبران اقلیم کردستان در اربیل دیدار خواهد کرد.

اسکای‌پرس همچنین تاکید کرد که با وجود همه بحث‌ها همه‌پرسی درباره جدایی اقلیم کردستان ماه جاری برگزار خواهد شد و سلیمانی برای متقاعد کردن بارزانی و جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی تلاش می‌کند.

این رسانه عراقی در ادامه این خبر یادآور شده که ایران موضع خود را نسبت به برگزاری همه‌پرسی درباره جدایی کردستان از عراق اعلام کرده است و نسبت به خطر آن هشدار داده است.


به گزارش ایلنا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران هم گفته که همه‌پرسی در کردستان یک گام فاقد چارچوب‌های قانونی است و برای امنیت منطقه و عراق، به ویژه منطقه کردستان، پیامدهای منفی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین