کد خبر: ۴۷۶۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳

مبارزه غیرشیمیایی با آفت سفید بالک

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۳ از اقدامات متعدد در محدوده منطقه به منظور مبارزه غیر شیمیایی با آفت سفید بالک خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
امیرحسین عساری گفت: با توجه به شیوع آفت سفید بالک طی سالهای اخیر در سطح شهر تهران و همچنین نظر به اهمیت سلامت جسمی شهروندان و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، اقدامات فراوانی توسط اداره فضای سبز منطقه ۱۳ و به اهتمام مراکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز با تمرکز بر روی مدیریت شیمیایی این آفت صورت گرفته است.

وی آموزشهای شهروندی، پایش روزانه درختان توت و زیتون در سطح منطقه توسط کارشناسان مراکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز، بازدید و همکاری با سازمانها و ارگانها و اماکن نظامی سطح منطقه، ایجاد شرایط مناسب جهت گسترش جمعیت دشمنان طبیعی این آفت (کفشدوزک ها و بال توری ها ) ، حذف تنه جوش و پا جوش، نصب و تعویض مکرر تله های زرد (کارت و نوار زرد) ، آبشویی های مکرر با صابون گیاهی پالیزین و عصاره گیاهی کرچک (دایابون) از جمله این اقدامات برشمرد.

معاون خدمات شهری افزود: با انجام فعالیت های مستمر، امسال حجم کمتری از این آفت در سطح منطقه مشاهده شده و امید است با ادامه عملیات مدیریت در فصل پاییزو زمستان و انجام اقدامات به موقع در سال آتی شاهد حداقل جمعیت این آفت در منطقه و سطح شهر تهران باشیم.

گفتنی است: در این راستا جلسات متعدد هم اندیشی فضای سبز با محوریت "مدیریت سفید بالک " با حضور رئیس اداره فضای سبز منطقه، مسئول گیاهپزشکی، ناظرین ، پیمانکاران و کارشناسان مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز، در سالن کنفرانس مرکز سیمرغ برگزار شد که اقدامات صورت گرفته توسط عوامل اجرایی در مورد سفید بالک ، پیشگیری و مبارزه با این آفت، مورد بررسی قرار گرفت که دستورالعمل ها و برنامه های آینده جهت اجرا و الزامات بعدی ابلاغ شد.
منبع: خبرگزاری مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین