کد خبر: ۴۷۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

احتمال گرد و خاک در نیمه شرقی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد و احتمال گرد و خاک در نیمه شرقی کشور از رگبار باران در برخی مناطق کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه، اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در دامنه زاگرس جنوبی در استان‌های فارس، بوشهر و غرب هرمزگان انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر فردا (۲۹ شهریور) و پنج‌شنبه (۳۰ شهریور) در مناطق غرب و شمال غرب کشور افزایش ابر و احتمال رگبارهای پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در سه روز آینده در بعضی ساعات در نیمه شرقی کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که در برخی مناطق احتمال گرد و خاک وجود خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی اهواز طی روز آینده، گفت: آسمان اهواز روز چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با مه رقیق و وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۴۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان اظهار کرد: آسمان تهران طی دو روز آینده صاف با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

در اخطاریه سازمان هواشناسی آماده است: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق جنوبی و جنوب شرقی فارس، شرق بوشهر، غرب هرمزگان و برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به اینکه رگبار موقت باران به شکل ناگهانی رخ می‌دهد روان‌آب حاصل از آن می‌تواند به‌طور موقت موجب سیلاب محلی در مسیل‌ها شود. از این رو توصیه می‌شود عشایر برای جلوگیری از خسارت احتمالی در این مناطق در بازه زمانی بعدازظهر تا اوایل شب آمادگی لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین