کد خبر: ۴۷۶۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در سازمان ملل

میرزایی: سخنرانی روحانی پاسخی به سخنان هتاکانه ترامپ و نتانیاهو بود

یک عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: سخنرانی آقای روحانی پاسخی به سخنان هتاکانه ترامپ، نتانیاهو و همچنین پاسخ درستی به سیاست ایران‌هراسی بود.
آفتاب‌‌نیوز :
جلال میرزایی در ارزیابی خود از سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: وقتی سخنان روحانی را استماع کردم متوجه شدم که به کار بردن تعبیر دانشمند در ارتباط با ایشان بسیار به جا بوده است.

وی تصریح کرد: بعد از سخنرانی ترامپ برخی در داخل کشور که عادت به سخنان کلیشه‌ای و شعاری دارند مواضعی را گرفتند و به دنبال این بودند تا فضایی ایجاد شود و سخنرانی آقای روحانی احساسی باشد.

این نماینده مجلس افزود: اما آقای روحانی بسیار دقیق و برخلاف انتظار برخی در داخل کشور بسیار حساب‌شده در راستای دفاع از منافع ملی کشور از فرصت مجمع عمومی به خوبی استفاده کرد برای اینکه تصویر باثباتی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را در بعد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و حتی اقتصادی نشان دهد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین افزود: حتی آقای روحانی در سخنان خود در ارتباط با وضعیت اقتصادی ایران به‌گونه‌ای صحبت کرد تا سرمایه‌گذاران مجاب به سرمایه‌گذاری در ایران شوند و تاکید وی بر تعامل سازنده در جهان در این راستا بود.

وی تصریح کرد: آقای روحانی اعلام کرد که ایران برای تامین امنیت انرژی در جهان آمادگی دارد و سرمایه‌گذاری مشترک بسیار دقیق و حساب‌شده انجام می‌شود و برخلاف اینکه نتانیاهو و ترامپ به دنبال این بودند تا جمهوری اسلامی ایران را عصبانی کنند که موضعی اتخاذ کند و ابزاری برای به انزوا کشاندن ایران باشد آقای روحانی خیلی خوب از مواضع ایران دفاع کرد و زمانی هم که از توانمندی‌های کشورمان در زمینه دفاعی صحبت می‌کرد تاکید داشت که ما این توانمندی را برای دفاع از خودمان می‌خواهیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: این در حالی است که مواضع ترامپ در تقابل خواست عمومی ملت‌ها در اجلاس سازمان ملل بوده و آقای روحانی دقت بسیاری به خرج داد که در ارتباط با برجام به جای اینکه در فضای احساسی قرار گیرد بسیار دقیق تمام ابعاد مساله و مواضع ایران را ترسیم کند.

میرزایی همچنین بیان کرد: سال‌ها بود صهیونیست‌ها تلاش می‌کردند با مظلوم‌نمایی پروژه‌های خود را پیش ببرند اما آقای روحانی با ظرافت این ابزار را از دست ترامپ و صهیونیست‌ها خارج ساخت و اشاره کرد که آنها نمی‌توانند ملت‌های جهان را مدیریت کنند و مشروعیت لازم را برای این کار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی پاسخ درستی به سیاست ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی داد و به کشورهای همسایه این پیام را داد که فریب آمریکا و صهیونیست‌ها را نخورند در واقع خواست از حقانیت سیاست‌های خودمان در منطقه دفاع کند و پاسخی به ترامپ دهد که تلاش کرده بود جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد.

میرزایی در ادامه گفت: آقای روحانی با استفاده از واقعیت‌های تاریخی توانست روی اتهامات ناروا که علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود، خط بطلان بکشد، در واقع پاسخی به سخنان هتاکانه ترامپ و نتانیاهو داد و سیاست ایران را به کشورها بیان کرد و در قالب مفاهیم و عباراتی بود که همه در راستای دفاع از منافع ملی‌مان بود. در واقع یک دولت مسوول، عاقل و یک نظام باثبات و قدرتمند را برای کشورها ترسیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین