کد خبر: ۴۷۸۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

ساخت 10 هتل 5 ستاره اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در بحث طبیعت گردی و بوم گردی از 35 ظرفیت در کل استان به 250 ظرفیت تاپایان امسال خواهیم رسید و از این نظر رتبه اول کشور را در دست داریم.
آفتاب‌‌نیوز : فریدون الهیاری در گرامی داشت روز جهانی گردشگری در اصفهان گفت: در سال 2030 میلادی یک میلیارد و 800 میلیون گردشگر در جهان وجود خواهند داشت این سال چهار سال پس از سند چشم انداز کشور خواهد بود و این سرعت نشان می‌دهد شتاب گردشگری در جهان به حدی است که باید در فعالیت‌های مصوب خود نیز تامل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا،وی با بیان اینکه در گردشگری نیازمند رشد سریع هستیم، افزود: بر اساس جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جز 10 کشور برتر جهان هستیم و در موضوع گردشگر کار بسیار بزرگی پیش روی خود داریم که باید انجام دهیم. در استان اصفهان به لحاظ سبقه تاریخی و مشهوریت کارهای بزرگتری در موضوع گردشگری باید اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: امروز باید در موضوع گردشگری شتابان حرکت کنیم و البته به بضاعت‌های خود نگاه کنیم. چرخ گردشگری چند سالی در این کشور متوقف بوده است و با شروع دولت یازدهم این چرخ به گردش درآمده است. بر اساس همین اتفاق در سال 95 نسبت به سال 91 ما با رشد 5 برابر ورود گردشگر مواجه بوده‌ایم.

الهیاری با بیان اینکه اصفهان یکی از محورهای مهم گردشگری در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت اقامتگاه‌ها در استان اصفهان نیز طی این چهار سال بیش از دو برابر شده است هرچند که ما سعی کرده‌ایم در این سال‌ها گردشگری را درکل استان توسعه دهیم و حتی به مناطق کم برخوردار برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری استان اصفهان بسیار وسیع است، گفت: سعی شده در بحث طبیعت گردی و بوم گردی از 35 ظرفیت در کل استان به 250 ظرفیت تاپایان امسال برسیم و از نظر بوم گردی رتبه اول کشور را در دست داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: در سال جاری در خصوص اقامتگاه نیز جهش قابل توجهی را خواهیم داشت و با افزایش 7 هزار تخت تا پایان سال مواجه می‌شویم. خوشبختانه امروز با همه موانع، چرخ گردشگری به چرخش درآمده است. امسال 330 پروژه در دست اجرا داریم که 89 پروژه آن هتل سازی است و 10 هتل از این 89 هتل، هتل‌های 5 ستاره هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین