کد خبر: ۴۷۸۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱

فرار نخست‌وزیر پیشین تایلند به دوبی

رهبر خونتای تایلند اعلام کرد یینگلاک شیناواترا که به اتهام اهمال در مدیریت طرح یارانه برنج به ۵ سال حبس محکوم شده به دوبی گریخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
پرایوت چان-اوچا، رهبر خونتای تایلند اعلام کرد که از کانال‌های دیپلماتیک و همکاری پلیس اینترپل برای یافتن یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر سابق تایلند استفاده می‌کنیم.

این اظهارات درست یک روز بعد از حکم دادگاه عالی این کشورعلیه یینگلاک شیناواترا مطرح شد.

وی با بیان اینکه یینگلاک در دوبی است، ادامه داد که وزارت خارجه تایلند تحرکات یینگلاک را پیگیری می‌کند.

به تازگی دادگاه عالی تایلند، یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر سابق را در این پرونده گناهکار اعلام کرده و به پنج سال حبس محکوم کرد.

نزدیکانش درباره فرار وی و عدم حضورش در دادگاه گفتند او تا لحظه آخر قصد ترک کشور را نداشت و دلیل فرار او هراس از مجازات سنگین بود.

دستیاران یینگلاک شیناواترامی‌گویند وی تا لحظه آخر برنامه‌ای برای ترک کشور نداشته و تصور نمی‌کردند او در دادگاه حاضر نشود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه نزدیک به یینگلاک گفت: او تصمیم گرفت کشور را ترک کند زیرا از منابع اطلاعاتی خود شنیده بود دادگاه مجازات سنگینی برای وی درنظر گرفته و حبس او را به قید وثیقه نخواهد بخشید. او فردی نیست که در لحظه آخر تصمیم به انجام کاری بگیرد و همیشه برای کارهایش به طور دقیق برنامه‌ریزی می‌کند، اما این یک تصمیم دقیقه نودی بود.

این منبع گفت شیناواترا با دو تن از دستیارانش کشور را ترک کرد اما پسر ۱۵ساله‌اش را در تایلند جا گذاشت.

به گفته منابعی در حزب "فیو تای"،  یینگلاک شیناواترا که دولتش با کودتایی در سال ۲۰۱۴ برکنار شد از سنگاپور به دوبی رفته است.

فرار نخست‌وزیر پیشین تایلند به دوبی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین