کد خبر: ۴۷۹۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

ترامپ از دستیارانش خواسته او را «دیوانه» معرفی کنند

یک وب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سایت آمریکایی گزارش داده رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور این کشور از دستیارانش خواسته برای امتیازگیری در مذاکرات او را فردی دیوانه معرفی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک وب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سایت آمریکایی گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور آمریکا از دستیارانش خواسته برای اخذ امتیازات بیشتر در مذاکرات وی را «فردی دیوانه» معرفی کنند. 

طبق گزارش وب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سایت «آکسیوس»، ترامپ در یک جلسه در دفتر کارش اصول مذاکرات تجاری را برای «رابرت لایتیزر»،  نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا توضیح داده است. 

مطابق این گزارش، جلسه آموزشی ترامپ در میانه رایزنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های محوری مقام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ارشد آمریکایی برای تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری درباره خارج کردن آمریکا از توافق تجاری واشنگتن-سئول صورت گرفته است.

منابع آگاه، محتوای این رایزنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را برای «آکسیوس» تشریح کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. کاخ سفید، این روایت را تکذیب نکرده است. 

طبق گفته این منابع، شماری از مقام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ارشد و وزیران کابینه آمریکا از جمله جیمز متیس، وزیر دفاع، «پرود»، وزیر کشاورزی و «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه در این نشست حضور داشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. 

محور بحث در این جلسه، خروج یا عدم خروج آمریکا از توافق تجاری با کره جنوبی بوده است. ترامپ قبلاً سئول را به خروج از آن تهدید کرده اما هنوز اقدامی در خصوص آن انجام نداده است. 

ترامپ به لایتیزر گفت: «۳۰ روز فرصت داری؛ اگر از آنها امتیاز نگیری از توافق خارج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوم.»
لایتیزر در جواب گفت: «باشد، من به کره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویم که ۳۰ روز مهلت دارند.»

ترامپ در پاسخ گفت: «نه، نه، نه. اینطور نباید مذاکره کرد. نباید به آنها بگویی۳۰ روز مهلت دارند. باید بگویی، این آدم دیوانه است و هر لحظه ممکن است از توافق خارج شود.»

ترامپ در ادامه گفت: «چیزی که باید بگویی این است. هر لحظه [ممکن است خارج شود.]  ضمن اینکه من ممکن است این کار را انجام دهم. لازم است همه شما بدانید که ممکن است این کار را انجام دهم. نگو 30 روز. اگر ۳۰ روز به آنها مهلت داده شود، آن را تمدید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.»

به گزارش فارس،  وب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سایت آکسیوس نوشته در حالی که شمار زیادی از رهبران دنیا ترامپ را فردی دیوانه تصور می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، ظاهراً او از شهرتش به این موضوع به عنوان یکی از ابزارهای کارش استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. 

مطابق این گزارش، این رویکرد ترامپ، البته دارای تبعات منفی است چرا که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث واکنش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عصبی متحدان آمریکا شده و یا دشمنان آمریکا را به سمت جنگی غیرضروری و پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشده سوق بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین