کد خبر: ۴۷۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
پای شش نفر به پرونده محرومیت طارمی و پرسپولیس کشیده شد

نام‌ شش‌ نفر که‌ در پرونده‌ طارمی‌ احضار شدند، فاش‌ شد

ابراهیمی وکیل طارمی، حسین هدایتی و نماینده اش بخاطر پرداخت میلیاردی بابات فسخ قرارداد با ترک ها، طاهری مدیرعامل پرسپولیس، محمدعلی کالکسان ایجنت رابط این نقل و انتقال دیگر نفراتی هستند که به عوان افراد مرتبط با پرونده باید به کمیته اخلاق بروند
آفتاب‌‌نیوز :
با ورود کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به پرونده حکم فیفا درباره محرومیت مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس، بر اساس اعلام منابع خبری موثق خبری ۶ نفر باید با حضور در کمیته اخلاق درباره علت صدور این حکم توضیحات شفاف ارائه بدهند.

مهاجم پرسپولیس در اقدامی غیر منتظره در تابستان سال گذشته به ترکیه رفت و با باشگاه ریزه اسپور ترکیه قراردادی امضا کرد. او البته در کمال حیرت پس از چند روز از تصمیم خود منصرف شد و بدون اینکه قرارداد خود با باشگاه ترکیه‌ای را فسخ کند به تهران برگشت و قرارداد جدیدی با باشگاه پرسولیس امضا کرد.

این اقدام غیر حرفه‌ای آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران طبق پیش بینی‌ها با شکایت ریزه اسپور همراه شد و در نهایت هم پس از گذشت بیش از یک سال از طرح شکایت باشگاه ترکیه‌ای از طارمی و پرسپولیس، فیفا جکم پرونده را صادر کرد و بر این اساس مهدی طارمی چهار ماه از حضور در میادین محروم شد. باشگاه پرسپولیس هم از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی با حکم فیفا محروم خواهد بود. البته طارمی و پرسپولیس به صورت مشترک باید جریمه ۷۸۰ هزار یورویی مندرج در این حکم را هم به باشگاه ترکیه‌ای پرداخت کنند.

در چنین شرایطی اخیرا در رسانه‌ها خبری منتشر شده مبنی بر اینکه ریزه اسپور در حال جمع آوری مدارک بیشتر در پرونده شکایت از طارمی و پرسپولیس است تا بتواند امتیاز‌های بیشتری هم بگیرد. برخی شایعات غیر رسمی حکایت از این مساله دارد که باشگاه ترکیه‌ای در نظر دارد مقدماتی را فراهم کند که طارمی به این تیم بازگردد. البته همان طور که اشاره شد این خبر غیر رسمی است و هنوز از طرف هیچ کدام از افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با پرونده تایید نشده است.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با توجه به آبروریزی بزرگ و ضربه‌ای که به وجهه فوتبال ایران به خاطر جزئیات این پرونده در مراجع بین المللی وارد شد، مهدی طارمی و مدیران باشگاه پرسپولیس را برای بررسی زوایای پنهان این اتفاق عجیب احضار کرده است.در این رابطه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چند روز قبل در مصاحبه‌ای به صورت رسمی اعلام کرد در پرونده محرومیت طارمی، پای افراد دیگری هم به پرونده باز شده است و این فقط مهدی طارمی نیست که باید در کمیته اخلاق حاضر شود.

بر همین اساس و طبق اعلام یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال، به جز مهدی طارمی، وکیل این بازیکن که از ابتدای حضور او در ترکیه و سپس بازگشت از این کشور و قرارداد دوباره با پرسپولیس کار‌های مربوط به این مهاجم را انجام می‌داد یکی از افرادی است که باید در کمیته اخلاق نسبت به این بحران بزرگ پاسخگو باشد.

مسئولان باشگاه پرسپولیس هم البته به خاطر بی توجهی به قوانین بین المللی، تحریک طارمی به فسخ قرارداد و بازگشت به تهران و از همه مهم‌تر تنظیم قرارداد جدید با تاریخ غیر واقعی پایشان در این پرونده باز شده است، با توجه به جریمه مالی سنگین و محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی، باید در کمیته اخلاق توضیحات خود را ارائه بدهند. به این ترتیب طبق شنیده‌ها وکیل حقوقی باشگاه پرسپولیس، مسوول نقل و انتقالات و مسوول روابط بین الملل و شاید علی اکبر طاهری در جلسه رسیدگی به پرونده شرکت خواهند کرد.

حسین هدایتی و یا نماینده‌اش هم که افشاگری او درباره پرداخت یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی‌اش به مهدی طارمی برای فسخ قرارداد با جنجال بسیار بزرگی در محافل ورزشی همراه شد، باید درباره چرایی پرداخت این پول و اتفاقات تابستان سال گذشته در پروسه بازگشت طارمی باید به سوالات قاضیان کمیته اخلاق پاسخ بدهند.

محمدعلی کالکسان ایجنت رابط این نقل و انتقال و واسطه‌هایی هم که مهاجم پرسپولیس را مجاب کردند به ترکیه بروند و هماهنگی‌های لازم برای عقد قرارداد طارمی با ریزه اسپور را انجام دادند دیگر نفراتی هستند که به عوان افراد مرتبط با پرونده به کمیته اخلاق باید بروند که شنیده می‌شود در صورت اثبات تخلف و کارشکنی آن‌ها در این پرونده با محرومیت از فعالیت و ارتباز با فوتبال ایران رو به رو شوند!

به گزارش تابناک، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به صورت محرمانه و به دور از هیاهوی رسانه‌ای رسیدگی به این پرونده را در دستورکار خود قرار داده، و با درخواست رسمی مهدی تاج، قرار است در سریع‌ترین زمان به جزئیات این پرونده بسیار هم برای هواداران پرسپولیس و فوتبال ایران رسیدگی و احکام مورد نظر را صادر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین