آفتابنیوز : علیرضا رضایی در گفتوگو با ایسنا، درباره قبول سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد امید اظهار کرد: من جزو خانواده کشتی هستم و حتی مدتی که در فدراسیون کشتی سمتی نداشتم نیز از کشتی دور نبودم و همیشه خودم را در کنار کشتی میدیدم.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید افزود: با توجه به شرایطی که برای تیمهای ملی کشتی آزاد در همه ردهها به وجود آمده باید همگی کمک کنیم تا کشتی آزاد ایران به شرایط خوب خود بازگردد. کشتی آزاد برای برونرفت از این وضعیت نیاز به کمک همه دارد و هر شخصی که کاری از دستش برمیآید باید آستینها را برای کمک به کشتی آزاد بالا بزند. البته این شرایط خاص فقط مختص بزرگسالان نیست و شامل تمام ردههای سنی تیم ملی میشود.
وی درباره رد پیشنهاد فدراسیون کشتی برای مرتبه نخست و این که چه شد در نهایت این سمت را قبول کرد نیز گفت: برای مرتبه نخست دلایل خاص خودم را داشتم که این پیشنهاد را قبول نکردم اما پس از صحبتهایی که علی بیات سرپرست تیم ملی که بزرگتر همه ما است با بنده انجام داد، قانع شدم که این پیشنهاد را قبول کنم. بیات نقش ویژهای در قبول پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید داشت.
رضایی در ادامه گفتوگو با ایسنا، درباره معرفی کادر فنی خود نیز گفت: اسامی کادر فنی را به مجید ترکان مدیر تیم ملی دادهام تا او نظرش را اعلام کند. انشاءالله بهزودی تمرینات تیم ملی آغاز میشود و بر نحوه تمرینات نظارت میکنیم تا به دقت در جریان وضعیت نفرات تیم ملی قرار بگیریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای به دست گرفتن این سمت صحبتی با رسول خادم رییس فدراسیون کشتی داشته و این که آیا برخی مشکلات مربوط به گذشته حل شده یا خیر خاطرنشان کرد: اگر مشکلی میان ما بود این پیشنهاد را قبول نمیکردم. با خادم صحبتهایی را انجام دادیم و بدون هیچگونه مشکلی و برای کمک به کشتی با تمام قوا کار خواهیم کرد.
رضایی در پاسخ به این سوال که آیا شروط خاصی برای بازگشت داشته است یا خیر نیز گفت: من هیچوقت برای کشتی شرط نمیگذارم و اگر میخواستم شرط بگذارم هیچوقت به کشتی بازنمیگشتم.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید در پایان گفت: امیدوارم با کمک همکارانم بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که کشتی آزاد در مسیر خوب خود قرار گیرد. کشتی آزاد ایران پتانسیل بالایی دارد و برای کسب موفقیت به تجدید قوا نیاز دارد. البته کسب موفقیت امری زمانبر است که همگی باید برای رسیدن به آن دست در دست هم دهیم. ابتدا باید روند تخریبی را اصلاح کنیم سپس با رفع ایرادات و مشکلات، کشتی آزاد را در مسیر رشد خود قرار دهیم.