کد خبر: ۴۷۹۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
وزیر دفاع آمریکا توصیه کرد واشنگتن از برجام خارج نشود

حمایت وزیردفاع آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران:‌ به‌نفعمان است در «برجام» بمانیم/ترامپ پایبندی ایران را تایید می‌کند؟

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا از پابرجاماندن توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی موسوم به برجام دفاع کرده و گفته باقی ماندن آمریکا در این توافق به نفع امنیت ملی این کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا امروز به همراه ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در کمیته نیروهای مسلح سنا حاضر شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، متیس در پاسخ به سوالی صریح در خصوص ماندن یا نماندن در برجام گفت که ماندن در توافق، به نفع آمریکا است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی دو هفته دیگر باید ارزیابی خود را از پایبندی ایران به این توافق اعلام کند.

حمایت وزیر دفاع آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران:‌ به‌نفعمان است در برجام بمانیم

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه خطاب به قانونگذاران آمریکایی گفت که ماندن در برجام در راستای منافع استراتژیک آمریکا است. زمانی که آمریکا می‌تواند تایید کند که ایران و دیگر قدرت‌های جهانی به توافق پایبند مانده‌اند، بنابراین ماندن در توافق موضوعی است که رییس جمهور باید آن را بررسی کند.متیس اما گفت که از تلاش دولت ترامپ برای تغییر توافق هسته‌ای حمایت می‌کند.

وی افزود: حتی اگر کاخ سفید در 15 اکتبر پایبندی ایران به برجام را تایید نکند، ما می‌توانیم در توافق باقی بمانیم.

به گزارش بی بی سی، برخی از چهره‌های مخالف توافق می‌گویند که احتمال دارد ترامپ پایبندی ایران را تایید نکند. در این صورت کنگره آمریکا ظریف 60 روز باید درباره ادامه لغو تحریم یا بازگشت آنها تصمیم‌گیری کند.

ایران می‌گوید اولین نقض‌کننده برجام نخواهد بود و تصمیم درباره آن را به بعد از اقدام رئیس جمهور آمریکا موکول کرده است. پیش‌تر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده بود که مذاکره‌ی دوباره در مورد برجام یک خیال خام است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین