کد خبر: ۴۷۹۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

فرماندار خرمشهر: هیچ ویزایی در مرز شلمچه صادر نمی شود

فرماندار خرمشهر خطاب به آن دسته از کسانی که قصد سفر به عراق برای شرکت در آئین اربعین حسینی را دارند، گفت: هیچ ویزایی در مرز شلمچه صادر نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز : ولی اله حیاتی در گفت و گو با مهر ضمن تاکید بر همراه داشتن تمامی مدارک مورد نیاز برای خروج از مرز به خصوص گذرنامه و ویزا افزود: در زمان حاضر سه مرکز کنسولگری در آبادان، اهواز و دشت آزادگان آماده صدور ویزا برای زائران هستند.

وی اظهار کرد: پنج استان و هفت شهرستان امسال نیز به عنوان معین خرمشهر در ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین و برگزاری باشکوه همایش عظیم اربعین حسینی خواهند بود.

فرماندار خرمشهر، افزایش ظرفیتهای موجود در مرز شلمچه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزیها و تمهیدات اندیشیده شده، ظرفیت استراحتگاه زائران از۱۰ هزار نفر سال گذشته به ۱۵ هزار نفر در اربعین امسال افزایش می یابد.

حیاتی، زمان آغاز رسمی خدمات دهی به زائران حسینی را یکم آبان ماه اعلام کرد و گفت: خدمات دهی به زائران تا ۱۰ روز پس از آئین باشکوه اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال ۴۵۰ موکب در مسیر ۱۱ کیلومتری شلمچه تا پایانه مسافری مرزی مستقر می شوند.

حیاتی اظهار کرد: برنامه ریزیها و نحوه خدمات دهی به زائران به گونه ای خواهد بود که اگر به طور همزمان ۱۰۰ هزار زائر وارد مرز شلمچه هیچ مشکلی ایجاد نمی شود.

به گفته وی امسال تعداد سرویسهای بهداشتی از ۵۰۰ چشمه به ۶۰۰ چشمه افزایش یافت.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: موضوع ممانعت از ورود متکدیان به شلمچه در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

حیاتی گفت: همچون سال گذشته برخی از مواکب استان آذربایجان شرقی برای خدمات رسانی به زائران ایرانی، در عراق مستقر می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین