کد خبر: ۴۸۰۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
به‌دلیل کشتار کودکان یمنی

ائتلاف عربستان در لیست سیاه قرار گرفت

نام ائتلاف متجاوز سعودی به‌دلیل کشتار کودکان یمنی رسماً در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود درباره کودکان در درگیری‌های مسلحانه، رسماً نام ائتلاف متجاوز سعودی را به‌دلیل کشتار کودکان یمنی، در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از روسیاالیوم، این گزارش روز پنجشنبه از سوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت ارائه شد و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

سازمان ملل در این گزارش نیروهای انصارالله را نیز به اعمال خشونت علیه کودکان متهم کرده و آن‌ها را نیز در این لیست سیاه قرار داده است و این در حالی است که این نیروها، از آغاز تجاوز عربستان تاکنون، در حال دفاع از یمن و دفع حملات متجاوزان هستند.

از سوی دیگر نام مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن، شبکه القاعده در شبه‌جزیره عربستان هم به‌دلیل اعمال خشونت علیه کودکان در سال 2016 در این لیست قرار داده شده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که این اقدام، با توجه به اینکه عملیات ائتلاف عربستان و نیروهای انصارالله در سال 2016 میلادی منجر به کشته و زخمی شدن حدود 1100 کودک شده، انجام شده است.

وی افزود که ائتلاف عربستان، مسئول کشته و زخمی شدن 683 کودک یمنی در سال گذشته میلادی است.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که حملات هوایی در سال 2016 میلادی منجر به کشته شدن 349 کودک و زخمی شدن 334 کودک در یمن شده است و این در حالی است که تنها در حمله عربستان به مراسم عزاداری در صنعا در اکتبر گذشته، 24 کودک، جان خود را از دست دادند.

گوترش در بخش دیگری از این گزارش گفت که ائتلاف عربستان مسئول 73 درصد حملات به بیمارستان‌ها و مدارس و همچنین مسئول 13 مورد جلوگیری از امدادرسانی به یمنی‌ها در سال 2016 میلادی است.

سازمان ملل با وجود قرار دادن نام ائتلاف متجاوز سعودی در  لیست سیاه، اعلام کرد که نیروهای این ائتلاف گام‌هایی را برای بهبود محافظت از کودکان برداشته‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش تأکید شد که دبیرخانه سازمان ملل و عربستان در خصوص تضمین امنیت کودکان در یمن وارد گفتگو می‌شوند.

ائتلاف سعودی سال گذشته نیز در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفت ولی بعداً توسط بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل از این فهرست حذف شد تا این گزارش مورد بازنگری قرار گیرد.

در آن زمان منابع آگاه اعلام کردند که عربستان سعودی به دبیرکل سازمان ملل فشار آورده و تهدید کرده است که منابع مالی این سازمان را قطع خواهد کرد.

ائتلاف به‌رهبری عربستان سعودی از مارس 2015 میلادی تجاوز علیه خاک یمن را آغاز کرده است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Philippines
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
0
0
سازمان ملل باز پول کم آورد مدتی بعد که پولشو گرفت دوباره اعلام می کنه و از لیست سیاه خارج می شوند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین