کد خبر: ۴۸۰۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

اهدای خون بیش از 33 هزار نفر در تاسوعا و عاشورا

یشترین میزان مشارکت مردم در طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون مربوط به استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز و کرمانشاه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اهدای خونسخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۴۲ هزار و ۷۶۴ نفر به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۳۳ هزار و ۷۷۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی با بیان این مطلب اظهار کرد: در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی، بیشترین میزان اهدای خون به ترتیب مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، فارس، خوزستان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان، گیلان و اردبیل بود.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۱۵۱ نفر در طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون ثبت نام کرده‌اند، افزود: بیشترین میزان مشارکت مردم در طرح نوبت دهی اینترنتی اهدای خون مربوط به استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز و کرمانشاه بوده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران گفت: بانوان استان‌های خراسان شمالی، ایلام، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان بیشترین مشارکت را در اهدای خون در ایام عزاداری سالار شهیدان (تاسوعا و عاشورای حسینی) داشتند.

بنابر اعلام وب‌دا، به گفته حاجی بیگی، بیشترین میزان مشارکت اهدا کنندگان مستمر خون در استان‌های سمنان، تهران، البرز و چهار محل و بختیاری بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در پایان یادآور شد: مردم ایران در صبح روز عاشورا، بیشترین مراجعه را به مراکز انتقال خون داشته‌اند و در این ایام، ۵ هزار و ۱۰۵ نفر برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین