کد خبر: ۴۸۰۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
بررسی واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی

رضایی: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی ناتمام وجود دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی ناتمام وجود دارد که تکمیل آنها در بهترین حالت ۳۰ سال به طول می انجامد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا رضایی کوچی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی موضوع واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی اظهار کرد: این موضوع یکی از دغدغه های شما نمایندگان است، در همه دنیا دولت مسئول خدمات زیربنایی، شبکه های جاده ای، ارتباطات تحقیقات، تاسیسات دفاعی و پروژه‌های بهداشت و مسکن است اما هرجا بازاری وجود دارد دولت فضا را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه همکاری دولت و بخش خصوصی در رشد اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود، گفت: این همکاری در کشور ما به خوبی دیده نمی شود. ما در قانون بودجه ۹۶، ۴۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم و مجموعه معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان برای امسال و سال‌های آینده مبلغ تعریف کردیم که در بهترین حالت اتمام آنها ۳۰ سال به طول می انجامد آن هم مشروط به اینکه پروژه جدیدی تعریف نکنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در سال ۹۶، ۷۱ هزار میلیارد طرح عمرانی پیش بینی شده اما در چهار ماهه اول سال تنها ۱۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص یافت یعنی در چهار ماه ۴.۷ درصد و ماهانه ۱.۲ درصد تخصیص ریالی داشتیم. که از این ۱۱۰۰میلیارد ۹۶۰ میلیارد به جدول متفرقه اختصاص پیدا کرده که شفاف نیست و قدرت چانه زنی در تامین اعتبار موثر است.

رئیس کمیسیون عمران با طرح این سوال که کدام پروژه مهم و اساسی در استان‌ها به بخش خصوصی واگذار شده، اظهار کرد:  پروژه قابل قبولی واگذار نشده است علیرغم اینکه ۱۵ سال است این موضوع مطرح است موفق نبوده ایم چراکه موانع زیادی در واگذاری پروژه ها وجود دارد.

رضایی در پایان با بیان اینکه مجلس و دولت باید اراده جدی برای طرحهای عمرانی به بخش خصوصی داشته باشند، گفت: ما باید از خودمان شروع کنیم اگر بخواهیم روال فعلی را ادامه دهیم در اجرای پروژه های عمرانی به بن بست خواهیم رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین