کد خبر: ۴۸۱۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

سناتور آمریکایی: زمزمه بحث‌های جنگی جدی‌تری به گوش می‌رسد

تارنمای خبری «دهیل» گزارش داد؛ «کریس مورفی» سناتور دمکرات روز دوشنبه با هشدار در خصوص آغاز یک جنگ احتمالی با کره شمالی گفت: زمزمه بحث‌های جنگی جدی‌تری را از کاخ سفید و منابع نزدیک به آن می‌شنویم.
آفتاب‌‌نیوز :
 وی در صفحه توئیتر خود نوشت: زمان آن رسیده که [دونالد] ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) که خواست خود برای جنگ با کره شمالی را پیوسته بروز می‌دهد، جدی بگیریم. 

مورفی ادامه داد: کارشناسان موافقند که فرصتی نمانده و کره شمالی به زودی سلاح هسته‌ای با قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکا و متحدان‌مان خواهد داشت.

این سناتور دمکرات افزود: ترامپ تعمدا در مسیر فعالیت‌های رکس تیلرسون (وزیر امور خارجه این کشور) و هرگونه دیپلماسی، سنگ‌اندازی می‌کند و به نظر می‌رسد او از این کار مقصودی دارد. این خطر همواره وجود دارد که نزدیکان رئیس جمهوری را تنها نظامیان تشکیل دهند و در این صورت تنها به او راه‌حل‌های نظامی پیشنهاد خواهند داد.

وی افزود: بسیاری از ما (نمایندگان کنگره) اکنون زمزمه بحث‌های جنگی جدی‌تری را از کاخ سفید و منابع نزدیک به آن می‌شنویم.

مورفی با اشاره به اظهارات «باب کورکر» سناتور جمهوریخواه که به تازگی در خصوص احتمال آغاز «جنگ جهانی سوم» هشدار داده بود، نوشت: شاید زمان‌ بیان این اظهارات، تصادفی نباشد. جمهوریخواهان و دمکرات‌ها باید پیش از آنکه دیر شود، صریحا اعلام کنند که نباید هیچ حمله پیش دستانه‌ای بدون رای‌گیری در کنگره صورت بگیرد.

نبرد لفظی میان رهبران آمریکا و کره شمالی در هفته‌های گذشته شدت گرفته است. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در یکی از آخرین نطق‌های خود ترامپ را «پیر دیوانه» خطاب کرد و رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنرانی اخیرش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کیم را «مرد موشکی» خواند.

به گزارش ایرنا،پیونگ یانگ به تازگی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و موشک‌هایی را شلیک کرد که برای نخستین بار در سال‌های گذشته از حریم هوایی ژاپن گذشت. این موضوع زنگ خطر را برای ژاپن، کره جنوبی و دیگر متحدان واشنگتن در منطقه به صدا درآورده و تنش‌ها را افزایش داده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
رهبر کره شمالی یک روانی عقده ایه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین