کد خبر: ۴۸۲۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

سودان از رهبران اخوان‌المسلمین خواسته این کشور را ترک کنند

پس از اینکه سازمان اطلاعات سودان اعلام کرد، گروهک وابسته به اخوان المسلمین اقدام به آموزش ساخت مواد منفجره و حمل سلاح می‌کند، روابط بین دولت سودان و گروه اخوان المسلمین وارد مرحله جدیدی از محدودیت و پیگرد قانونی شد تا ده‌ها تن از رهبران آن دستگیر شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، یکی از رهبران اخوان المسلمین اعلام کرد، مقامات سودان اخیرا از حضور اخوانی‌ها در کشورشان احساس نارضایتی می‌کنند و این مساله‌ای است که سازمان اطلاعات این کشور را مجبور کرده از آنها بخواهد فورا خاک این کشور را ترک کنند.

پیشتر سازمان اطلاعات سودان، یاسر حسانین، عضو سابق پارلمان مصر و یکی از رهبران اخوان المسلمین را اخراج و وی را به اوگاندا تبعید کرد.

سازمان اطلاعات سودان زمانی دست به این اقدام زد که حسانین با اتهام آموزش برای عملیات مسلحانه به نیروهای اخوان در سودان به مدت پنج ماه به حبس محکوم شد.

این اتهام وی زمانی مطرح شد که نیروهای امنیتی سودان در فوریه سال جاری میلادی در حملات خود به ساختمانی در خارطوم جهت تحقیق درباره ابهامات مربوط به انفجاری کوچک با مواد اولیه ساخت مواد منفجره و گذرنامه‌های خارجی دست یافتند.

وزارت کشور سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، بمبی در حین ساخت منفجر و منجر به زخمی شدن سازنده آن و دستگیری ده‌ها تن از منسوبان به اخوان المسلمین و برخی از رهبران شد. سازمان اطلاعات سودان نیز اقدام به تحقیق درباره آنها کرده و آنها را به تهدید امنیت ملی متهم کرد.

هزاران تن از اعضای اخوان المسلمین از رهبران و نیروهای آن از چهار سال پیش، با برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر در سودان به سر می‌برند و این کشور گذرگاه اخوانی‌ها برای رفتن به قبرس، ترکیه، اوگاندا، مالزی، عربستان، قطر و سومالی است.

از جمله رهبران اخوانی که در فشار سازمان اطلاعات سودان مجبور به خروج از این کشور شدند، یاسر حسانین که کاملا سودان را ترک کرده، احمد عباس و عاصم عبدالوهاب هستند و برای اجتناب از وضعیت به وجود آمده به خاطر حضور اخوانی‌ها در سودان تعدادی دیگر از رهبران آنها این کشور را ترک خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین