کد خبر: ۴۸۲۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

نوری مالکی: فواد معصوم هم کُرد است هم رییس‌جمهور عراق/ او برای اعلام موضع درباره همه‌پرسی در تنگنا قرار دارد

معاون رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور به او گفته در اعلام موضع خود در خصوص همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در تنگنا قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که فؤاد معصوم، رئیس جمهوری این کشور روز شنبه به او ابلاغ کرده که در اعلام موضع خود در رد یا پذیرش همه‌پرسی استقلال کردستان عراق در مضیقه قرار گرفته زیرا که او رئیس جمهوری عراق است و همچنین یک کرد است و اعلام موضع رسمی درباره همه‌پرسی استقلال کردستان عراق که در ۲۵ سپتامبر برگزار شد، سخت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزار رسمی عراق (واع)، نوری مالکی در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت که با رئیس جهوری عراق دیدار کرده و از او خواسته تا موضع خود را به عنوان رئیس جمهوری این کشور و حامی قانون اساسی درباره همه‌پرسی استقلال کردستان عراق اعلام کند زیرا که نمی‌تواند موضع خود را در حمایت از کردها اعلام کند یا در این باره موضع‌گیری نکند.

وی افزود که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به شخصیت‌های سیاسی و رهبر کرد گفته که رویای کشور کردها باید در شرایط کنونی محقق شود که این موضوع باعث حیرت و تعجب آن‌ها شده است.

معاون رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که با موضع فؤاد معصوم درباره عدم اعلام موضع رسمی‌اش در راستای مخالفت با همه‌پرسی به عنوان رئیس جمهوری عراق مخالف است چرا که او نماینده تمامی ملت عراق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین