کد خبر: ۴۸۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۸
محسن کوهکن عضو هیات رئیسه مجلس:

رویه نادرست مجلس ششم را اصلاح می کنیم

آفتاب‌‌نیوز : وی با اشاره به اینکه در تمام مجالس قبل منهای مجلس ششم تذکر طبق آیین نامه مطرح می شد اظهار داشت: تذکرات نمایندگان باید در مورد طرح لایحه یا نحوه اداره جلسه باشد. 

کوهکن افزود: در مجلس ششم متأسفانه اینگونه بود که برخی از همکاران نطق خود علیه کسانی که در مورد مجلس یا دولت اظهار نظر کرده بودند را در قالب تذکر بیان می کردند که این رویه خلاف آیین نامه است و اداره کنندگان اجازه طرح مسایل خلاف آیین نامه را می دادند. 

عضو هیأت رئیسه گفت: هیأت رئیسه و تک تک همکاران ما موظفند به آیین نامه عمل کنند زیرا آیین نامه دو سوم رأی را می خواهد که این دو سوم پشتوانه بالایی برای استحکام آیین نامه است. 

نماینده لنجان تأکید کرد: من با صراحت می گوییم اینکه در گوشه کنار کشور کسی حرفی در مورد شأن نمایندگان یا مجلس بزند و به عنوان تذکر در مجلس مطرح شود اشتباهی است که از مجلس ششم پایه گذاری شده است و ما بر آن پافشاری می کنیم. 

کوهکن گفت: ما در قانون برای این مشکل راه داریم که  همین تذکر در قالب نطق 10 دقیقه یا 5 دقیقه می تواند مطرح شود .در نطق، هیچ کس حق مخالفت یا جلوگیری از صحبت نمایندگان را ندارد و فقط وقت 5 یا 10 دقیقه ای آنها باید مراعات شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین