کد خبر: ۴۸۴۴۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

کشته شدن یک کولبرِ جوان در اردبیل

شنبه شب یک کولبرِ جوانِ سردشتی در منطقه ویژه سردشت (استان اردبیل) کشته شد؛ رسول خضری در ارتباط با این مساله به وزیر کشور تذکر کتبی داد.
آفتاب‌‌نیوز :
شنبه شب، یک کولبر جوان سردشتی در منطقه مرزی بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

فرماندار سردشت در ارتباط با کشته شدن این کولبر و تجمع خانواده این کولبر و مردم محلی، به یک رسانه محلی گفت: شب ٢٩ مهر ماه در منطقه مرزی کانال نزدیک روستای «بیتوش» سردشت، کولبر ۲۴ ساله با نام پشتیوان معین دچار حادثه شد که به مرگ وی منجر شد.

نژاد جهانی افزود: خانواده داغدار این جوان با تعدادی از همشهریان در مقابل در فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و خواستار شناسایی مقصران این حادثه شدند.

در چهارچوب قانون از خانواده کولبر متوفی حمایت می‌کنیم

وی با ابراز همدردی با خانواده داغدار کولبر کشته شده گفت: ما در چهارچوب قانون از خانواده این جوان حمایت می کنیم و مسئله را بررسی می‌کنیم و همچنین خانواده این جوان مرحوم می‌توانند از طریق مراجع قانونی پیگیر حق خود باشند و در این راه مانعی وجود ندارد و در این راستا هم مردم سردشت و خانواده این جوان رفتار آرام و منطقی داشته و گفت‌وگوی تعاملی خوبی با اعضای شورای تامین داشتند.

فرماندار سردشت با تاکید بر روشنگری بیان کرد: اگر بتوان در گفتار صادق بود و صادقانه وظایف و اختیارات قانونی خود را برای شهروندان تعریف کرد، بهتر می‌توان خدمت کرد و انتظارات دور از وظیفه و اختیار هم به وجود نمی‌آید و مشکلات کمتر می‌شود.

جهانی تصریح کرد: به طور قطع واکاوی اصلی هرکدام از این حوادث بصورت مجزا شرایط خود را دارد و باید در مراجع قضایی بصورت جزیی بررسی شود اما در هر حال و به هر دلیلی کشته شدن یک جوان موجب جریحه دار شدن احساسات هر انسانی می‌شود.

وی افزود: باید در نظر داشت که هر شهرستان شرایط ویژه خود را دارد و هدف و تلاش ما باید برای بهره مندی بیشتر مردم از تقویت بازارچه‌های مرزی و تلاش برای ایجاد بسترهای اشتغال پایدار باشد تا تمایل برای خروج کالا، خارج از چارچوب مرزها به وجود نیاید و بتوان اشتغال زایی را برای این منطقه افزایش داد که در حال حاضر در دو معبر مرزی حدود ۱۵۰۰۰ خانوار فعالیت می کنند.

درخواست برخورد جدی و قانونی با عاملان قتل

در همین رابطه، رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور تذکر کتبی داد.

این نماینده مجلس در تذکر خود خواستار تعجیل در برخوردِ جدی و قانونی با عاملانِ قتل کولبرِ سردشتی شده‌است و آورده است که احقاق حقِ مقتول موجب تسلی خاطر خانواده متوفی و مردم محلی می‌شود.

منبع: ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
سردشت در استان اذربایجان غربی است نه اردبیل
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین