کد خبر: ۴۸۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۹

اتهام القاعده علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :
این بیانیه که نهادی به نام« شورای مجاهدین» در القاعده نوشته شده و در پایگاه اینترنتی این گروه منتشر شده می افزاید که آنها برای رسیدن به هدف خود در مورد برنامه های هسته ای این کشور با« صلیبی ها» مصالحه خواهند کرد. 

منافع مشترک ایران و آمریکا بر سر عراق(کلیک کنید)

به نوشته رویترز این گروه که رهبری شورشیان عراق را بر عهده دارند و اکثریت آنها را اعراب سنی تشکیل می دهد، حملاتی را بر ضد دولت جدید عراق که شیعیان در آن اکثریت دارند، سازماندهی می کنند. 

این گزارش می افزاید که تهران در این هفته میزبان اجلاس همسایگان عراق و دیگر کشورهای عربی منطقه بود که در این اجلاس حمایت خود را از طرح آشتی ملی عراق برای فرونشاندن خشونت ها در این کشور و تلاش دولت جدید به ریاست نوری المالکی برای مبارزه با تروریسم اعلام کردند. 

در ادامه گزارش آمده است، واشنگتن، تهران را به دخالت در عراق و درگیری های فرقه ای آن متهم می کند اما دولت ایران همواره چنین اتهاماتی را تکذیب کرده و اعلام کرده است که خواستار ایجاد صلح و ثبات در کشور همسایه خود، عراق است. 

عمر و موسی دبیرکل اتحادیه عرب نیز بلافاصله از ترک تهران در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه اجلاس تهران را موفقیت آمیز خواند گفت که نشست ایران، همه اعضای از آشتی ملی و ثبات و صلح در عراق حمایت کردند.

هشدار وزیر امور خارجه ایران درباره جنگ داخلی در عراق
در همین حال وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره وجود نقشه ها و طرحهایی برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در این کشور هشدار داده است. 

منوچهر متکی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران وجود ناامنی در عراق را با وجود حضور بیش از صد هزارسرباز آمریکایی در این کشور سوال برانگیز دانست و گفت که ایران به عملیات تروریستی به دیده شک و تردید می نگرد و معتقد است که نقشه ای برای برافروختن آتش جنگ داخلی در عراق وجود دارد.

متکی اقدام قدرتهای بزرگ در متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دخالت در امور عراق را نشانه وجود اهدافی آشکار از این اتهامات دانسته و گفته هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق و همه وزیران خارجه شرکت کننده در کنفرانس تهران و مسئولان برجسته اتحادیه عرب و نماینده ویژه سازمان ملل متحد،موضع آشکار وعملی جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از ملت و دولت عراق و پشتیبانی از وحدت و حاکمیت ملی آن و تحکیم امنیت در آن از نزدیک لمس کردند.

وزیر امور خارجه ایران درباره طرح آشتی ملی عراق گفت که ما از طرح آشتی ملی که نوری المالکی نخست وزیر عراق ارائه کرده بود و همچنین از طرح اتحادیه عرب حمایت کردیم و از سازمان ملل درخواست کردیم از طریق گشودن سفارت کشورهای خارجی و افزایش سطح روابط دیپلماتیک نقش فعالتری درعراق به عهده بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین