کد خبر: ۴۸۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۰
آصفی در جمع خبرنگاران پارلمانی:

قرار نیست ابهامات بسته پیشنهادی را رسانه ای کنیم

آفتاب‌‌نیوز : معاون پارلمای وزارت خارجه با بیان اینکه طرف ایرانی از وقتی این بسته پیشنهادی را دریافت کرده، کار خود را بر روی آن آغاز کرده است»، افزود:« هر چه جلوتر رفتیم، برخی ابهامات بسته مشخص شد.»
 
آصفی ابهامات را در حوزه اقتصادی، سیاسی و چگونگی استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای برشمرد و گفت:« چون این ابهامات با هم متفاوت است و دارای ابعاد مختلفی است، بنابراین رفع ابهامات نیز از یک جنس نیست.»
 
وی با بیان اینکه« امروز آقای لاریجانی این سوالات را با سولانا به بحث خواهد گذشت اظهار داشت: چون در این دیدار همراه سولانا از سایر کشورهای اروپایی نیز نمایندگانی حضور دارند فکر می کنیم جلسه خوبی باشد و بتواند شامل تبادل نظر مسائلی میان دو طرف باشیم. 

آصفی درباره تشریح جزئیات این ابهامات گفت: قرار نیست این نوع ابهامات رسانه ای شود. 

معاون پارلمانی وزارت خارجه در ادامه با بیان اینکه « ممکن است برخی کشورها اجلاس جی 8 در صدد فشار بر  ایران باشند گفت : اما روسیه و چین این خط را دنبال نمی کنند و نمی توان گفت این اجلاس برای اعمال فشار بر ایران است.
آصفی افزود: اگر اجلاس جی 8 مواضعی بگیرد که با حقوق و مسیر ما هماهنگ نباشد، اثرات سازنده ای در ادامه مذاکرات نخواهد داشت. 

خبرنگاری پرسید:« معاون وزیر خارجه آمریکا دو روز پیش اعلام کرد که ما با روسیه و چین به راحتی می توانیم در مقابل ایران ائتلاف کنیم، نظر شما چیست؟» 

آصفی پاسخ داد:« برخلاف نظر آمریکا وزیر خارجه روسیه دیروز اعلام کرد دادن اولتیماتوم به ایران درست نیست و ضرر دارد.»
وی اظهار داشت:« به جای اینکه به سخنان معاون وزیر خارجه آمریکا استفاده کنید می توانید به سخنان وزیر خارجه روسیه مراجعه کنید. 

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره انفجار اتوبوس زائران ایرانی در شهر کوفه گفت: این حادثه را کار دشمنان وحدت و یکپارچگی عراق می دانیم و از آن متاسفیم. 

وی با تشریح فعالیت سفارت ایران برای بازگرداندن مصدومان و شهدا به کشور اظهار داشت: در مذاکره با مقامات عراقی از آنها خواسته ایم امنیت زائران ایرانی را تشدید کنند. آصفی با بیان اینکه اعزام زائران ایرانی طبق برنامه سازمان حج و زیارت به کشور عراق همچنان ادامه دارد گفت: از شهروندان ایرانی استدعا داریم غیرقانونی به عراق سفر نکنند. 

وی درباره تعیین علی جنتی به عنوان سفیر ایران در کویت گفت: در وزارت خارجه معمولا انتصاب ها تا کارش تمام نشود اعلام نمی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین