کد خبر: ۴۸۶۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

قائم مقام وزیر خارجه اتریش: اجرای کامل و مداوم توافق هسته ای حائز اهمیت اساسی است

« میشاییل لینهارت» (Michael Linhart) قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش که روز یکشنبه با مقامات کشورمان در ایران دیدار کرد، در پیامی توئیتری بر اهمیت اجرای کامل و مداوم توافق هسته ای و گروه پنج به علاوه یک تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش روز دوشنبه با انتشار عکسی از دیدارش با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان، در صفحه توئیترش نوشت: 'در دیدار با ظریف: اجرای کامل و مداوم توافق هسته ای توسط همه طرف ها بسیار مهم است.'

به گزارش ایرنا، وی در توئیت دیگری عکسی از دیدارش با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران منتشر کرد و نوشت: گفت وگوهای خوبی با تخت روانچی درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و حقوق بشر داشتیم. ایران شریک مهمی در منطقه است.
به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف بعد ازظهر یکشنبه با لینهارت دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که در محل وزارت امور خارجه انجام شد، طرفین درخصوص توسعه و تعمیق روابط دو جانبه در همه زمینه ها، اجرای برجام و لزوم‌ پایبندی همه طرف ها به این توافق، مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه شرایط عراق و سوریه و لزوم مبارزه با تروریسم و افراط گرایی گفت وگو و تبادل نظر کردند.
مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تیرماه امسال در حاشیه هشتمین جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین، با لینهارت دیدار کرد.
قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش در این دیدار گفت: ما همچنان از برجام به طور کامل حمایت می کنیم و در رایزنی با دیگر کشورها به ویژه طرف های اروپایی بدنبال حفظ این دستاورد هستیم و تلاش می کنیم تا همه طرف ها ملزم به اجرای تعهدات خود باشند.
لینهارت در نشست کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی که شهریورماه امسال در وین برگزار شد، گفته بود: اتریش اهمیت بسیاری برای اجرای برجام و بخصوص نقش مهم آژانس برای راستی آزمایی و نظارت بر این فرایند قائل است.
این مقام اتریشی روز یکشنبه همچنین در دیدار با « «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی» گفت: اتریش و دیگر کشورهای اروپایی با حمایت از توافق هسته ای در کنار ایران ایستاده اند و اجازه نمی دهند برخی اقدامات خودسرانه، این توافق را به مخاطره بیندازد.
وی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان عنوان کرد: توسعه مناسبات با ایران بعنوان یکی از کشورهای مهم منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.
لینهارت ضمن اعلام حمایت دولت و وزارت خارجه اتریش از گسترش مناسبات پارلمانی با ایران، نسبت به توسعه هرچه بیشتر ارتباطات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور ابراز امیدواری کرد.
علاء الدین بروجردی در این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی روابط ایران و اتریش گفت: دو کشور با استفاده از سابقه مناسبات دوستانه، فصل نوینی از همکاری در عرصه‌های مختلف را آغاز کرده‌اند.
رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس افزود: توسعه مناسبات پارلمانی میان مجالس دو کشور نقش مهمی در توسعه ارتباطات دو طرف در سایر زمینه‌ها دارد.
وی با انتقاد از سخنان مغرضانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درخصوص برجام بیان داشت: برجام توافقی جمعی با تأیید قطعنامه سازمان ملل متحد است و هیچ کس قادر به لغو یک‌جانبه آن نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین