کد خبر: ۴۸۶۳۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

از ناطق‌نوری می‌خواهیم احساس تکلیف کند و به عرصه سیاسی برگردد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: از ناطق درخواست می‌کنیم که به عرصه سیاسی تشریف بیاورد و فعالیت داشته و احساس تکلیف شرعی کند و ما و امثال ما هیچ شرط و شروطی برای او نداریم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش  ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود در رابطه با استعفای ناطق نوری مبنی بر اینکه آیا می‌خواهد به عرصه سیاسی بازگردد، گفت: همواره به طور خصوصی و از طریق رسانه‌ها از آقای ناطق دعوت کردم که به فعالیت‌های سیاسی ورود کند. برخی برای حضور ناطق شرط می‌گذارند که اگر ناطق می‌خواهد بیاید باید به نفع جریان اصولگرایی فعالیت کند اما من چنین شرطی نمی‌گذارم لذا خواستگاه وی را اصولگرایی می‌دانم و معتقدم که اگر به صحنه سیاسی بازگردد، جناح اصولگرا از حضور وی بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه  ناطق در پاسخ به درخواست ما می‌گوید که من احساس تکلیف شرعی نمی‌کنم گفت: وی در انتخابات اخیر از روحانی حمایت و  به طور رسمی اعلام  کرد و شاید یکی از دلایلی که از بازرسی ویژه دفتر رهبری استعفا داد، این موضوع بود که استدلال می‌کرد که مواضع سیاسی با سمت او همخوانی ندارد.

باهنر تاکید کرد: از ناطق درخواست می‌کنیم که به عرصه سیاسی تشریف بیاورد و فعالیت داشته و احساس تکلیف شرعی کند و ما و امثال ما هیچ شرط و شروطی برای او نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین گفت: امیدواریم رهاورد زائران از این سفر وحدت و همدلی بیشتر میان امت اسلام باشد و  کشور عراق از بسیاری مشکلات عبور کند.

وی افزود: پایمردی دولت عراق و مرجعیت شیعیان به خصوص حضرت آیت الله سیستانی باعث شده که هم وطنان ما در فضای امن تری حضور داشته باشند. مشکلات مختصری مانده که امیدواریم بساط اختلاف و قتل و غارت در سوریه و عراق و بحرین و یمن جمع شود و هر روز شاهد توفیق بیشتر جهان اسلام باشیم.

باهنر با بیان اینکه زمانی برخی فکر می‌کردند مشکلات ما با آمریکا حل می‌شود، ادامه داد: اما هرچه می‌گذرد دیوار بی‌اعتمادی میان ما و آمریکا بلندتر می‌شود و خصومت حکام آمریکایی با ملت ایران بیشتر می‌شود تا جایی که برخی از تغییر نظام حرف می‌زنند و علیرغم این مواضع  پیشنهاد مذاکره هم به ما و کشور‌های دیگر را می‌دهند. البته پیش‌بینی می‌کردیم که به تعهدات‌شان پایبند نمانند، اما وقتی پیشنهاد مذاکره را می‌دهند باید به حرف‌‌های گذشته خود رجوع کنند و پاینده باشند.

وی بیان کرد:بد عهدی آمریکا مخصوص برجام نیست  و هیات حاکمه آمریکا چندین بار پای مذاکره نشست و زیر قرارداد زد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین