کد خبر: ۴۸۶۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵

عوارض واکسن آنفلوآنزا چیست؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص عوارض واکسن آنفولانزا اظهار کرد: منبع موثقی که در این زمینه می‌تواند ورود کند وزارت بهداشت و درمان است.
آفتاب‌‌نیوز :
 تمامی واکسن ها احتمال عوارض دارد اما تا کنون گزارشی ارایه نشده است و مردم هم نگران نباشند.

یعقوب شیویاری، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص شایعه های واکسن آنفولانزا گفت: این مساله باید از طریق وزارت بهاشت و درمان پیگیری شود. یعنی آنها می توانند در این مورد اظهار نظر کنند هر واکسنی احتمال دارد عوارض داشته باشد و معمولا ما این را اعلام می کنیم. برای اینکه تمامی آنفولانزا و واکسن هایی که دارای عوارض هستند باید از طریق وزارت بهداشت مورد بررسی قرار بگیرد. اما فعلا گزارشی به کمیسیون در این زمینه ارایه نشده است بنده که دبیر کمیسیون هستم اطلاعی ندارم . اگر از طریق فضای مجازی مننشر شده است قابل بررسی است و مطمئنا وزارت وارد می شود.

 عوارض واکسن آنفلوآنزا چیست؟

او تصریح کرد: این شایعه ها دغدغه های مردم را بیشتر می کند. واکسن را اگر دارو در نظر بگیریم خیلی پرسود است. کشورهایی که صادر کننده این واکسن ها هستند به دنبال سود خود هستند حتی پیش می آید شاید بین 2 یا 3 شرکت رقابت نامتعادل که ایجاد می‌شود اگر بخواهند یکی را از صحنه خارج کنند به خاطر سود خودشان ای مسایل را از طریق فضای مجازی منتشر می کنند ولی مطمئن باشید اگر حتی یک مورد گزارش شود که واکسنی وارد شده از کدام کشور و یا تولید داخل دارای عوارضی بوده وزارت بهداشت درمان وارد عمل می شود و در این زمینه هم می تواند نظارت و بررسی کند. منبع موثقی که در این زمینه می‌تواند ورود کند وزارت بهداشت درمان است. تمامی واکسن ها احتمال عوارض دارد اما تا کنون گزارشی ارایه نشده است و مردم هم نگران نباشند.

 منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین