کد خبر: ۴۸۶۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

حاشیه های نمایشگاه مطبوعات/از نفس‌های ظریف تا عرضه رایگان «خفه‌گی»

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پنجمین روز برگزاری، ساعات نسبتا آرام و بی‌حاشیه‌ای را پشت سر گذاشت؛ اما حضور محمد جواد ظریف در ساختمان مصلی که در ساعت پایانی برگزاری اتفاق افتاد، به حال و هوای کم‌رمق نمایشگاه، نفسی دوباره بخشید.
آفتاب‌‌نیوز :
 امروز نمایشگاه مطبوعات از ساعات نخست، روز آرامی را پشت سر گذاشت؛ این در حالی است که حضور محمد جواد ظریف (وزیر امور خارجه کشورمان) در نمایشگاه مطبوعات، باعث شد تا حال و هوای نمایشگاه برای مدتی تغییر کند.

البته ظریف تنها دولتمردی نبود که امروز از نمایشگاه مطبوعات بازدید کرد؛ محمد نوبخت (سخنگوی دولت) که امروز به منظور شرکت در نشست خبری با اهالی رسانه در نمایشگاه حضور یافته بود، برای مدت کوتاهی تنها از بخش استانی نمایشگاه بازدید کرد و در بخش‌های دیگر حضور نیافت.

همچنین عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) که قرار است هر روز از یکی از بخش‌های نمایشگاه بیست و سوم بازدید کند، عصر امروز به همراه حسین انتظامی (معاون امور مطبوعاتی) در نمایشگاه مطبوعات و برخی غرفه‌ها از جمله ایسنا حاضر شد و به خبرنگاران خسته نباشید گفت.



در ساعات پایانی نمایشگاه، پدر شهید مدافع حرم محسن حججی از نمایشگاه مطبوعات بازدید کرد. ماکت شهید حججی در یکی از غرفه‌های نمایشگاه ساخته شده است که توجه بازدیدکنندگان را برای گرفتن عکس سلفی جلب می‌کند.

یکی از مسائل، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، تداخل صدای نشست‌های در حال برگزاری است. برخی از نشست‌هایی که در تالارهای گفت‌وگوی سالن شبستان برگزار می‌شوند، صدای بلندی دارند که باعث می‌شود سایر نشست‌ها با مشکل مواجه شوند.

حضور هر روزه سیلورمن‌ها در نمایشگاه مطبوعات، برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار با آنها مواجه می‌شوند جذابیت دارد؛ این در حالی است که این حضور هر روزه با انتقادهایی از سوی خبرنگاران مواجه شده است.

مناظره محمود صادقی نماینده مجلس دهم و محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی‌نژاد در روز پنجم جمعیت زیادی را به دور خود جمع کرد.

دیوارنوشت شعارهای محیط زیستی با موضوع بحران خشکسالی ـ «شعار بنویسید و برگزیده شوید» ـ  ابتکار غرفه چهارفصل است که با خواندن آن با جمله‌های جالبی از سوی مردم مواجه می‌شویم.

نظرسنجی غرفه انصاف نیوز که در روز سوم متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شد. این غرفه امروز این پرسش را به نظرسنجی گذاشته بود که رفتار کدامیک را اصلاح‌طلبانه تر می‌بینید؛ مطهری یا عارف.

ویژه‌نامه پنجمین روز نمایشگاه مطبوعات را روزنامه هفت صبح منتشر و در نمایشگاه توزیع کرد.

در پنجمین روز از نمایشگاه، حسین انتظامی، رییس بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در غرفه رادیو ایران حاضر شد و به تبیین نقش رسانه‌ها درخصوص مدافعان حرم و صیانت از منافع ملی پرداخت.

سلفی مردم با کاریکاتورهای خبرگزاری دانشجو از نکات دیگر روز پنجم بود. در این روز همچنین بلیت فیلم سینمایی «خفه‌گی»، در غرفه سینما رایگان به غرفه‌داران و اصحاب رسانه و نیم بهاء برای بازدیدکنندگان ارائه شد.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین