کد خبر: ۴۸۶۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

امروز؛ بررسی شکایت سپاه اصفهان از علی مطهری

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه «این هیئت شکایت وزارت کار از پورابراهیمی را به قوه‌قضائیه ارجاع داد» گفت: شکایتی از دادستانی اصفهان و سپاه صاحب الزمان اصفهان از آقای مطهری درباره یکی از سخنرانی‌هایش بررسی شد که این هیئت صحبت‌های این نماینده را خلاف شئون نمایندگی تشخیص نداد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان امروز از آقای مطهری نماینده تهران برای توضیح درباره شکایت دادستان اصفهان و سپاه صاحب الزمان اصفهان در خصوص یکی از سخنرانی‌های ایشان در دانشگاه اصفهان دعوت کرد.

وی افزود: شاکیان معتقد بودند صحبت‌های آقای مطهری در جهت تحریک و تشویش افکار عمومی بوده است. آقای مطهری در این جلسه توضیحات خود را به اعضای دولت ارادئه کردند که براساس توضیحات ارائه شده هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به این نتیجه رسید که صحبت‌های ایشان در دانشگاه اصفهان خلاف وظایف نمایندگان و خلاف شئون نمایندگی نبوده است.

جمالی افزود: شکایتی از طرف یکی از شرکت‌های خودروسازی از آقای منصوری نماینده ساوه مطرح شد. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بعد از بررسی ها به این نتیجه رسید که هیچگونه موضوع خلافی در صحبت‌های آقای منصوری وجود نداشته است.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اضافه کرد: آقای علوی از نمایندگان سابق مجلس از یکی از نمایندگان فعلی درباره مسائل مربوط به تعاونی مسکن نمایندگان و کارکنان مجلس شکایتی را مطرح کرد. به دلیل گستردگی این موضوع و شرایط آن قرار شد شاکی آن را از طریق قوه‌قضائیه پیگیری کند. اگر قوه‌قضائیه استعلامی از هیئت نظارت بخواهد ما اعلام نظر خواهیم کرد.

جمالی درباره جزئیات دیگر جلسه هیئت نظارت گفت: وزارت کار از آقای پورابراهیمی به دلیل سخنرانی ایشان و صحبت‌هایی که درباره وزیر کار و فرزندانشان مطرح کرده بودند شکایتی را به هیئت نظارت فرستاد. هیئت نظارت تصمیم گرفت که این شکایت برای بررسی بیشتر به قوه‌قضائیه ارجاع داده شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: رئیس بانک مرکزی شکایتی از یکی از نمایندگان مطرح کرد که قرار شد آقای پزشکیان رئیس هیئت نظارت بر برجام تذکرات لازم را بدهد.

جمالی همچنین گفت: شکایتی از آقای شهاب نادری نماینده ساوه و جوانرود مطرح شد که ایشان در جلسه امروز حضور پیدا کرده و توضیحاتی را مطرح کردند. براساس توضیحات ارائه شده هیئت رئیسه به این نتیجه رسید که ایشان صحبت یا کاری خلاف شئون نمایندگی انجام نداده است.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در پایان درباره زمان رسیدگی به موضوع رفتار چنارانی نماینده نیشابور نسبت به معاون استاندار خراسان رضوی گفت: قرار شد در جلسه آینده هیئت نظارت برای استماع توضیحات خانم چنارانی از ایشان دعوت به عمل آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین