کد خبر: ۴۸۶۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

علی‌اف: همکاری‌های اقتصادی میان روسیه، آذربایجان و ایران باید افزایش یابد

رئیس‌جمهوری آذربایجان گفت موقعیت جغرافیایی روسیه، آذربایجان و ایران شرایطی را فراهم می‌آورد تا همکاری‌های ویژه‌ای با یکدیگر داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان طی سخنانی در نشست خبری امضای تفاهمنامه مشترک میان ایران، روسیه و آذربایجان اظهار کرد: همکاری‌های سه‌جانبه کاملا طبیعی است بخصوص که ملت‌های ما را تاریخ‌های مشترکی به هم وصل می‌کند و قرن‌ها ملت‌هایمان با یکدیگر در تماس بوده‌اند و تفاهم سه‌جانبه میان این سه کشور همکاری‌های موفقیت‌آمیزی را برای امنیت و ثبات در این منطقه تضمین می‌کند.

وی افزود: البته طرح‌های زیرساختی ما نیز در این تفاهمنامه مورد توجه قرار گرفته که آقای روحانی نیز بر آن تاکید کردند.

علی‌اف با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی ما شرایطی را فراهم می‌آورد تا همکاری‌های ویژه‌ای با یکدیگر داشته باشیم، اظهار کرد: باید همکاری‌های اقتصادی میان این سه کشور بیشتر شود همانطور که با ایران 70 درصد گردشگر بازرگانی نسبت به گذشته بیشتر شده است و همین رویه نشان می‌دهد که می‌توان در افزایش همکاری‌ها میان این سه کشور و مناسبات دوستانه در میان آنان امیدوار بود.

رئیس‌جمهوری آذربایجان تاکید کرد: همچنین باید مبادلات تجاری میان این سه کشور بیشتر شود که اگر چنین اتفاقی بیفتد اقتصاد ما با موفقیت بیشتری رشد می‌کند همانطور که تاکنون نیزپایین آمدن قیمت جهانی نفت بر اقتصاد کشور ما تاثیر نذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری‌ها میان این سه کشور در زمینه نفت و گاز طبیعی و بدیهی است، اظهار کرد: مساله انرژی و تامین نیروی خودروها یک موضوع مهم است و امروز این سه کشور به یکدیگر همکاری‌های صمیمانه‌ای دارند که در نتیجه آن موفقیت‌ها در سطح مطلوبی به دست آمده است.

به گزارش ایسنا، علی‌اف در پایان گفت: امروز در تهران و در اجرای بیانیه تهران قطعاً همکاری‌های مشترک ارزشمندی خواهیم داشت و در آینده نیز این همکاری‌ها و مذاکرات ادامه پیدا می‌کند که نوید نتایج خوب آن را از هم‌اکنون به مردم می‌دهیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین