کد خبر: ۴۸۶۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

در مراسم معرفی استاندار اردبیل چه گذشت؟

در مراسمی با حضور وزیر کشور و مسئولان استان اردبیل هشتمین استاندار اردبیل در دولت دوازدهم معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در مراسمی که در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد از زحمات چهار ساله مجید خدابخش استاندار قبلی استان اردبیل تجلیل و اکبر بهنامجو به عنوان استاندار جدید معرفی شد.

استاندار جدید اردبیل در این مراسم اظهار کرد: خوشحال هستم که بعد از چند سال دوری دوباره به این استان برگشته ام، امیدواریم در سایه حمایت های مسئولان و مردم این استان بتوانم در دوران جدید خدمتگزاری در اردبیل اهداف توسعه ای را به پیش برم.

اکبر بهنامجو با بیان اینکه تمام مطالبات و خواسته های مردمی که از زبان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نمایندگان استان در مجلس مطرح شد را نصب العین قرار خواهم داد، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های توسعه ای در این استان مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه این استان محور توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری است در هر سه محور سعی خواهیم کرد تا توسعه واقعی اتفاق بیفتد.

وی از حسن اعتماد رئیس جمهور و وزیر کشور در انتخاب وی به عنوان استاندار اردبیل قدردانی کرد و افزود: ما باید از راهکار غیر از منابع محدود دولتی نظیر صندوق توسعه ملی، منابع بانک ها و سرمایه گذاران استفاده کنیم تا این استان در ریل توسعه و ترقی قرار گیرد.

استاندار اردبیل تکمیل راه آهن اردبیل را به عنوان زیرساخت اساسی ضروری و حیاتی برای این استان خواند و اضافه کرد: سال هاست که مردم این استان منتظر تکمیل راه آهن هستند و باید در یک زمانبندی مشخص این پروژه را تکمیل کرده و به سرانجام برسانیم.

بهنامجو توجه به حوزه حمل و نقل و راه ها را در تقویت بخش کشاورزی و گردشگری بسیار مهم توصیف کرد و گفت: ما در بخش گردشگری نباید به 60 یا 70 چشمه آب سرد و گرم خود اکتفا کنیم بلکه گردشگری آنقدر ظرفیت دارد که ما در صورت تحریم چاه های نفت می توانیم از این توانمندی ها در توسعه کشور و استان اردبیل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه گردشگری استان اردبیل یک جایگاه ملی و حتی فراملی است، اظهار داشت: سعی خواهیم کرد بدون نگاه تک بعدی به همه ابعاد توسعه استان به ویژه در بخش گردشگری بها دهیم.

بهنامجو مردم اردبیل را مومن و دارای فرهنگ و اعتقادات بسیار بالا خواند و ادامه داد: با این ظرفیت می توانیم فقر و فساد و اعتیاد و طلاق را در این استان ریشه کن کنیم.


سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومانی دولت یازدهم در استان اردبیل

در این مراسم استاندار سابق اردبیل نیز در سخنانی اظهار کرد: بنده در حالی چهار سال پیش مدیریت این استان را بر عهده گرفتم که تخصیص بودجه عمرانی 25 درصد بود و نرخ بیکاری نیز بیش از 13.2 درصد بود که الان این نرخ بیکاری به 9.7 درصد رسیده که پائین تر از نرخ متوسط کشوری است.

مجید خدابخش سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت را از محل صندوق توسعه ملی در مهار آب های مرزی و آبیاری 60 هزار هکتار اراضی حاصلخیز این استان و تبدیل مغان به کشت و صنعت عظیم در تولید محصولات باارزش افزوده را یادآور شد و گفت: راه اندازی کارخانه های فرآوری متعدد، تکمیل پروژه گردشگری پل معلق، افتتاح محور خلخال – ماجولان- ماسوله، در چهار سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی از تمهید مقدمات برای راه اندازی بندر خشک در اصلاندوز خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه به شرط اینکه یک میلیون تن بار در این مسیر جابجا شده و نصف هزینه ساخت پل را کشور آذربایجان تقبل کند راه اندازی خواهد شد.

استاندار تبریز از پیگیری ها برای راه اندازی منطقه آزاد تجاری و همچنین فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی در استان خبر داد و گفت: برای تکمیل راه آهن اردبیل به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در دولت دوازدهم تکمیل و افتتاح شود.

خدابخش در مورد حقابه های استان از قزل اوزن و ارس نیز بیان کرد: در گذشته هیچ حقابه ای برای استان اردبیل از قززل اوزن تعریف نشده بود ولی در دولت یازدهم 50 میلیون مترمکعب حقابه تعریف شده است.

وی در پایان گفت: در مورد حقابه ارس نیز باید گفت که در دولت دهم این حقابه تعریف شده و وزارت نیرو طبق آن در تخصیص آب استان های مرزی عمل می کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین