کد خبر: ۴۸۶۶۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
پزشکیان:

مجمع تشخیص مصلحت هر چه سریعتر مساله سپنتا نیکنام را حل کند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام و سرمایه اجتماعی کشور از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست هر چه سریعتر مشکل تعلیق عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد را حل کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود پزشکیان با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: از نظر منطقی راهی که برای حل مشکل عضو زرتشتی شورای شهر یزد باقی مانده این است که این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شود.

وی افزود: قانون می گوید شورای نگهبان ۱۰ روز بعد از تصویب یک طرح یا لایحه در مجلس مهلت اظهارنظر درباره آن را دارد و می تواند این مهلت را تا ۱۰ روز بعد نیز تمدید کند اما اگر بعد از پایان این مهلت اظهارنظر نکند قانون قابل ابلاغ است، بنابراین نمی شود قانونی ابلاغ شود و بعد شورای نگهبان لغو کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به حضور نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس، خاطرنشان کرد: در مورد سپنتا نیکنام مسلمانان شهر یزد هم به او رای دادند و اعتماد کردند اما نمی دانم اینکه این موضوع را به یک معضل تبدیل کردیم چقدر به نفع انقلاب، اسلام و کشور است.

پزشکیان با بیان اینکه «مجمع تشخیص مصلحت نظام می تواند هر چه سریعتر مشکل مربوط به تعلیق عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد را حل کند» خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم انسجام و سرمایه اجتماعی از بین برود. اگر مردم احساس نکنند کشور متعلق به آنهاست و سهمی در سرنوشت شان دارند حس دلبستگی به نظام پیدا نمی کنند و در این صورت ما چطور خواهیم توانست مقابل دشمنان بایستیم.

نایب رییس مجلس در پایان یادآور شد: آنچه از همه اولی تر است حفظ نظام است و این پشتوانه اجتماعی و مردمی و همدلی و همزبانی را می طلبد و نگاه امری و دستوری در آن جایی ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
مجمع تشخیص مصلحت مگرمی تواند مسئله ای را هم حل کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
اولا - شورای نگهبان هم باید تابع قانون باشد ثانیا -رسیدگی به وضعیت پیش امده برای اقای سپنتا از وظایف قانونی مجلس است . ثالثا - اگر مجلس از نظر قانونی توان مقابله با شورای نگهبان را ندارد چرا در انجام وظیفه قانونیش کو تاهی میکند . مجلس باید سریعا از مجمع تشخیص مصلحت بخواهد به این موضوع رسیدگی نماید زیرا مجمع تشخیص مرجع رسیدگی به اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس است که باید از او خواسته شود . اگر این موضوع به درازا کشیده و تا کنون بی سرانجام مانده کوتاهی از مجلس است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین