کد خبر: ۴۸۶۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰

تاکید مقام ارشد فرانسه بر حفظ و اجرای برجام

یک مقام ارشد وزیر اروپایی و امورخارجه فرانسه بر اهمیت روابط دو جانبه و نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
امانوئل بون، مدیرکل دفتر وزیر اروپایی و امورخارجه فرانسه در دیدار با ابولقاسم دلفی، سفیر ایران در پاریس از ورود روابط دو جانبه دو کشور به یک فرانید توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و رایزنی‌های منطقه‌ای ابراز خرسندی کرد.

وی که در زمره مدیران ارشد وزارت امورخارجه فرانسه محسوب می‌شود با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام خاطرنشان کرد: حفظ و اجرای برجام و توسعه مناسبات اقتصادی با ایران از اولویت‌های سیاست خارجی فرانسه است.

امانوئل بون با اشاره به نقش قوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، همکاری و رایزنی ایران و فرانسه در زمینه‌های تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای را دارای اهمیت بالا دانست و افزود: بحران‌های منطقه از طریق راه حل سیاسی و گفتگو قابل حل است.

سفیر ایران در پاریس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند مثبت روابط دو کشور بر اجرای توافقات حاصله در سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری  ایران به پاریس از جمله نقشه راه توسعه همکاری‌های دو کشور و اسناد همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

دلفی گزارش‌های هشت گانه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و اظهارات وی در سفر اخیر به تهران را بیانگر پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام دانست.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی همه طرف‌های متعاهد به برجام به تعهدات خود، اظهار کرد که برجام صرفاً به موضوع هسته‌ای محدود است و با موضوعات دیگر هیچگونه ارتباطی ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین