کد خبر: ۴۸۷۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

مشاور کمپین ترامپ بالاخره به دیدار با مقامات روس اعتراف کرد

نیویورک تایمز با اشاره به شهادت هفته اخیر یک مشاور سیاست خارجی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، گزارش کرد که وی سال گذشته با مقامات دولت روسیه ملاقات کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، کارتر پیج، مشاور سیاست خارجی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در گفت‌وگوهای متعدد خود با رسانه‌ها در ماه‌های جاری، دیدار با مقامات دولت روسیه طی سفری در ژوئیه ۲۰۱۶ به مسکو را تکذیب کرده و یا گفته، دیدارهای او "بیشتر با پژوهشگران" صورت گرفته است.

تایمز گزارش کرد، پیج ایمیلی را دست‌کم به یکی از مشاوران کمپین ترامپ ارسال کرده که در آن به توصیف دیدگاه خود پس از گفت‌وگوهایش با مقامات دولت روسیه و افراد دیگر پرداخته بود.

این روزنامه نوشت، ایمیل مذکور در شهادتی پشت درهای بسته در روز پنجشنبه با صدای بلند برای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان خوانده شده بود. این کمیته اقدامات روسیه مبنی بر مداخله در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ به نفع ترامپ و تبانی احتمالی کمپین ترامپ و روسیه را بررسی می‌کند.

روسیه اظهار کرده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله‌ای نداشته و ترامپ نیز تبانی با روسیه را تکذیب کرده است.

پیج در مصاحبه روز جمعه خود با تایمز، این ملاقات‌ها را بی‌اهمیت جلوه داد. او گفت: من به دو نفرسلام مختصری کردم، همین!

وی در این مصاحبه گفت،یکی از افرادی که با وی دیدار داشته، " فردی عالی‌رتبه" بوده اما هویت این فرد را مشخص نکرد.

 رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه، پاول مانافورت، مدیر سابق کمپین دونالد ترامپ و ریک گیتس، یکی دیگر از مشاوران وی را روز دوشنبه به پولشویی متهم کرد.

در همان روز اعلام شد که جورج پاپادوپلوس، دیگر مشاور ترامپ نیز در اوایل ماه اکتبر به اتهام دروغگویی به ‌FBI گناهکار شناخته شده است.

به گفته روزنامه تایمز، کارتر پیج اوایل سال جاری توسط FBI بازجویی شده و به عنوان بخشی از تحقیقات شورای ویژه در مقابل هیئت منصفه حضور پیدا کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین