کد خبر: ۴۸۷۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

ترامپ: پوتین فرد بسیار مهمی است

رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز و در آستانه تور 12 روزه آسیا از احتمال دیدار با همتای روس خود خبر داد و وی را فردی 'بسیار مهم' دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ دیروز جمعه (12 آبان) در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال دیدار با رئیس جمهوری روسیه گفت: شاید با پوتین دیدار کنیم. پوتین فرد بسیار مهمی است چون می تواند در مورد کره شمالی به ما کمک کند.
ترامپ امروز به وقت محلی، جزیره هاوایی آمریکا را برای سفری 12 روزه به مقصد چین، ژاپن، ویتنام، کره جنوبی و فیلیپین ترک می کند. کاخ سفید هنوز برنامه دیدار با پوتین را اعلام نکرده و روسیه نیز در میان کشورهای مقصد ترامپ نیست.
رئیس جمهوری آمریکا در جریان این تور در چندین گردهمایی اقتصادی و اجلاس سران از جمله اجلاس سران عضو سازمان کشورهای همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) و اجلاس سران آمریکا - آسه آن حضور یافته و با رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین، شی جن پینگ همتای چینی خود، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار می کند.
ترامپ و پوتین در جریان اجلاس سران گروه 20 که اوائل تابستان و در هامبورگ آلمان برگزار شد دیدار کردند. این دیدار دوجانبه که ابتدا قرار بوده نیم ساعته باشد، بیش از 2 ساعت طول کشید.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین