کد خبر: ۴۸۷۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

حملات سایبری هکرهای روس به دست‌کم ۱۹۵ وب‌سایت ترامپ در ۲۰۱۳

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد براساس تحقیقاتش دریافته چهار سال قبل از آنکه مناقشه مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بالا بگیرد دست‌کم ۱۹۵ آدرس وب اینترنتی متعلق به ترامپ، خانواده‌اش یا امپراطوری تجاری‌اش از سوی هکرهایی که از روسیه اقدام می‌کردند، دزدیده شده بودند.
آفتاب‌‌نیوز : سازمان ترامپ اینکه اسامی این ادمین‌های اینترنتی در معرض خطر قرار گرفته باشند را تکذیب کرد اما آسوشیتدپرس و کارشناسان امنیت سایبری در بررسی اسناد اینترنتی دریافتند که خلاف این اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همچنین آخرین بخش از این آدرس‌های دزدیده شده هفته گذشته بعد از آنکه آسوشیتدپرس از اردوی ترامپ درباره آن سوال کرد، ترمیم شدند. بعد از عملیات هکری اتفاق افتاده کاربران کامپیوتری که به آدرس‌های مرتبط با ترامپ سر می‌زدند به طور ناخواسته به سرورهایی در سن‌پترزبورگ روسیه هدایت می‌شدند و کارشناسان امنیت سایبری گفتند که این سرورها حاوی بدافزارهای مورد استفاده برای دزدیدن رمزها و یا فایل‌ها استفاده می‌شدند.

مشخص نشده که چه تعداد قربانی این تاکتیک شده‌اند.

یک ابهام دیگر این است که این هکرها چه کسانی بودند و چرا دست به این کار زدند.

مناقشه مربوط به اقدامات سایبری روسیه تاکنون متمرکز بر اقدام کرملین به منظور تضعیف هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بوده و اکنون جنبه جدیدی پیدا می‌کند.

همچنین مشخص نیست که آیا این هکرهایی که آدرس‌های مرتبط با ترامپ را دستکاری کردند همان هکرهایی هستند که ایمیل‌های مقام‌های حزب دموکرات را هک کرده‌اند.

همچنین مشخص نیست که آیا این هکرها به نمایندگی از دولت روسیه اقدام کرده‌اند یا خیر.

از جمله آدرس‌های هدف حمله قرار گرفته عبارتند از donaldtrump.org و donaldtrumprealty.com و barrontrump.com.

این آدرس‌ها در دو موج حملات سایبری در اوت و سپتامبر ۲۰۱۳ تصاحب شده‌اند. در زمان وقوع این حملات ترامپ آماده سفر به مسکو برای شرکت در مراسم دختر شایسته جهان در نوامبر ۲۰۱۳ در یک ملک متعلق به یک میلیاردر روسی می‌شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین