کد خبر: ۴۸۸۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰

آسوشیتدپرس: جنگ در یمن به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در تحلیلی پیش‌بینی کرد، پایان جنگ در یمن به ویژه پس از تصمیم ائتلاف متجاوز عربی برای بستن گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی این کشوربه این زودی‌ها ممکن نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری آسوشیتدپرس در این تحللی نوشت: رقابت دو قطب اصلی در ائتلاف عربی یعنی عربستان و امارات برای نفوذ در یمن نشان می‌دهد ابوظبی حمایت از گروه‌های سلفی افراط‌گرا را برای مقابله با حزب "تجمع اصلاح یمن"، که یکی از احزاب وجریان‌های حامی دولت مستعفی است ترجیح می‌دهد.

براساس این تحلیل امارات همچنین از رهبران جدایی طلب یمن و برخی شبه نظامیان به عنوان کمربندی امنیتی برای تضعیف قدرت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن که مقیم عربستان است استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، طبق تحلیل اسوشیتدپرس عربستان از ماه فوریه با این بهانه که شرایط امنیتی مناسب فراهم نیست، مانع از بازگشت هادی به یمن شده است.

در این تحلیل آمده است، با وجود عملیات مستمر ائتلاف عربی به رهبری عربستان از بیش از دو سال پیش و کشته شدن هزاران تن، جنبش انصارالله همچنان بر مناطق بیشتری از یمن از جمله صنعا کنترل و تسلیحات خوبی در اختیار دارد و نیروهای حامی علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن همچنان از آنان حمایت می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین