کد خبر: ۴۸۸۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

محمد هاشمی: ناطق‌نوری می‌تواند امام جمعه موفقی باشد/مواضع ناطق تعدیل شده است

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با استقبال از بازگشت ناطق نوری به صحنه سیاسی کشور گفت: اگر او به صحنه بازگردند در طیف میانه رو قرار خواهد گرفت و احتمال دارد که به صورت فراجناحی عمل کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد هاشمی درباره بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاسی گفت: آقای ناطق نوری در گذشته از نیروهای اصولگرای بودند؛ گذشته ایشان گذشته اصولگرایی است اما در سال های اخیر مقداری در مواضع ایشان تعدیل حاصل شده و به طیف میانه رو و اعتدالگرا نزدیک شده اند.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آقای ناطق با بازگشت به صحنه سیاسی احتمالا در طیف میانه قرار خواهند گرفت و احتمال دارد که به صورت فراجناحی عمل کنند.

او در واکنش به استقبال افرادی از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا از بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاسی گفت: طبیعتا معدل این استقبال فراجناحی شدن آقای ناطق نوری است.

هاشمی ادامه داد: آقای ناطق یکی از شخصیت هایی هستند که از اول نهضت همراه انقلاب بودند و مسئولیتهای سنگینی را در نظام داشته و تجربه زیادی دارند؛ از این رو وقتی یک شخصیت باتجربه به صحنه سیاسی بازگردند آثار مفیدی برای کشور خواهد داشت.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما افزود: به هر حال مشکلی که در کشور داریم مشکل افراط گرایی است؛ افراط گراها مانع وحدت و انسجام ملی می شوند و اگر شخصیت های باتجربه ای مانند آقای ناطق نوری بازگردند و شجاعانه بتوانند با این اقدامات مخالفت کنند طبعا به نفع کشور خواهد بود.

او در واکنش به برخی درخواست ها برای حضور ناطق نوری به عنوان «امام جمعه تهران» نیز گفت: تریبون نماز جمعه تریبون خاصی است و امام جمعه مسئولیت‌های ویژه ای دارد؛ یکی از آنها این است که واقعیت‌ها و حقایق را از این تریبون به مردم بگوید و این موضوع مستلزم شجاعت خاصی است؛ با عنایت به ویژگی های امام جمعه و وظایفی که دارد به نظرم آقای ناطق می تواند امام جمعه موفقی باشد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاسی چه تاثیری بر انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 خواهد گذاشت گفت: این موضوع قابل پیش بینی نیست و از حالا نمی توان تاثیرات آن را پیش بینی کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور در دولت های سازندگی و اصلاحات، درباره حضور لاریجانی در انتخابات 1400 نیز اظهار داشت: آقای لاریجانی از نیروهای اصولگراست و سبد رای اصولگراها 15 تا 20 درصد بیشتر نیست. اما اینکه تا آن زمان چه اتفاقی خواهد افتاد قابل پیش بینی نیست.

هاشمی افزود: معمولا کسانی که زود خود را در معرض انتخابات قرار دهند خواهند سوخت.

منبع: انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
بهتره به حدس و گمان روی نیاورند. آدم شایسته کم نیست. بایستی به این جناح بازیهای بی سرانجام و حرکات تکراری پایان داد. به جوانتر ها بایستی میدان داد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین