کد خبر: ۴۸۸۹۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
در نخستین گفت‌وگوی خود پس از استعفا از نخست‌وزیری لبنان

حریری: هیچ تهدیدی از سوی ولایتی علیه من صورت نگرفت/ در عربستان آزادم/مداخله‌های ایران در کشورهای عربی قابل قبول نیست/بسیار زود به لبنان بازخواهم گشت

سعد حریری در نخستین گفت‌وگوی خود پس از استعفا از سمت نخست‌وزیری لبنان، کناره‌گیری خود را مطابق با منافع کشورش دانست و در عین حال مدعی شد: مداخله‌های ایران در کشورهای عربی قابل قبول نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سعد حریری در گفت‌وگو با المستقبل اظهار کرد که استعفای وی اقدامی صحیح و مطابق با منافع لبنان و مردم این کشور بوده است.

وی گفت: بسیار زود به لبنان بازخواهم گشت و تدابیر قانونی را انجام خواهم داد.

حریری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از استعفا صرف نظر شود، باید در مقابل به اصل عدم مداخله احترام گذاشت.

نخست‌وزیر مستعفی لبنان تصریح کرد: بخشی از اقشار لبنانی خواهان ضربه زدن به ثبات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند.

حریری مدعی شد: ما در لبنان در مورد عدم مداخله صحبت می‌کنیم و این در حالی است که یک طرف لبنانی وارد یمن و سوریه شده است.

وی افزود: ما مشکلی با احزاب سیاسی در لبنان نداریم اما آیا احزاب سیاسی این اجازه را دارند که به ایفای نقش خارجی بپردازند. اجازه نخواهم داد لبنان عرصه جنگ منطقه‌ای باشد. ما باید سازش در لبنان را حفظ کنیم و به عدم مداخله پایبند باشیم. ما باید سیاست عدم مداخله را در پیش گرفته و گفت‌وگوی جدی میان طرف‌های لبنانی آغاز شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به اقامتش در عربستان پرداخت و گفت: من در عربستان آزادانه حرکت می‌کنم و می‌توانم در هر زمانی سفر کنم. ملک سلمان به من احترام می‌گذارد و ولیعهد نیز همین گونه است.

حریری با اذعان به این که بهتر بود استعفایش را از لبنان اعلام می‌کرد، خاطرنشان کرد: من می‌دانم که بر اساس قانون اساسی، باید نزد رییس‌جمهور بروم تا استعفا دهم.

نخست‌وزیر مستعفی لبنان اظهار کرد: خواستم دست به اقدامی مثبت بزنم تا خطر اوضاع را نشان دهم. ما باید از لبنان و ثبات آن حفاظت کنیم. عربستان لبنان را به عنوان منبع ثبات خود به حساب می‌آورد.

وی گفت: عربستان به لبنان در اقتصاد و برق و آب کمک می‌کند. باید بپرسیم که دیگران چه ارائه داده‌اند. زمانی که اسرائیل در سال ۲۰۰۶ به ما حمله کرد، عربستان به ما کمک کرد.

حریری افزود: بازداشت‌ها در عربستان یک مسأله داخلی است. امیدوارم که افراد فاسد در لبنان را بازداشت کنیم.

وی اضافه کرد: خواهان حفاظت از منافع تمامی لبنانی‌ها هستم و به هر کس که خواهان بازگشت من به لبنان است، می‌گویم که من باز خواهم گشت. با رییس‌جمهور لبنان پس از بازگشتم به کشور درمورد چگونگی سازش گفت‌وگو خواهم کرد.

نخست‌وزیر مستعفی لبنان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: من به ولایتی گفتم که مداخله‌های ایران در کشورهای عربی قابل قبول نیست. هیچ تهدیدی از سوی ولایتی علیه من صورت نگرفت.

به نوشته ایسنا، وی همچنین اعلام کرد:‌ بازگشت من به لبنان برای تأکید بر استعفا خواهد بود. پیام من به مردم لبنان این است که ثبات اولین و آخرین منفعت لبنان است. من به لبنان بازخواهم گشت تا گفت‌وگویی را برای منفعت لبنان و منفعت کشورهای عربی راهبری کنیم. پیام من به میشل عون، رییس‌جمهوری لبنان این است که من بازخواهم گشت و سیاست عدم مداخله باید حفظ شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
4
معلومه که به زودی میره پاریس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
3
2
اینکه "یک طرف لبنانی وارد یمن و سوریه شده است." مشکل خود لبنان است و برای فرار از این مساله نمی تواند آن ها را به ما ربط بدهد. خوب مرد حسابی برو مشکلات داخلی کشور خودت را حل کن چرا پای ایران را وسط می کشی
حزب الله در ساختار حکومتی لبنان یک گروه قانونی است و تروریست محسوب نمی شود در چارچوب قوانین کشور لبنان با ایران همکاری دارد
اگر از این مساله ناراحت هستید بروید قوانین داخلی خودتان را اصلاح کنید هر گروه لبنانی را هم که دلتان می خواهد تروریست و غیرقانونی معرفی کنید اما اگر طبق گفته ی شخص شما: "یک طرف لبنانی وارد یمن و سوریه شده است." آن طرف لبنانی از ما دستور نمی گیرد بروید مشکلتان را خودتان حل کنید.
آقای ولایتی هم خیلی بزرگوار بوده اند که وقتی به ایشان فرموده اید: "من به ولایتی گفتم که مداخله‌های ایران در کشورهای عربی قابل قبول نیست."
در پاسخ به شما نگفته اند که: برو گروه های کشور خودت را جمع کن!
حمیدحاجی تبار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
1
2
اقای حریری نمک نشناس.درجنگ با اسرائیا ایران کمک لبنان کرد یا عربستان.مثل گرگ بی نمک هستید.
Max
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
3
اقا مگه ظریف وزیر امور خارجه نیست این اقای ولایتی چرا میره اینور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
2
مگر نميداني در اين كشور چند دولت داريم آخريش دولت سايه بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین