کد خبر: ۴۸۹۴۰
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۴
عنان برای حل بحران خاور میانه

نا گزیر هستیم از ایران و سوریه کمک بگیریم

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه، عنان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت اگر اسرائیل به جنوب لبنان حمله کند، موج درگیری ها با حزب الله لبنان به طور جدی افزایش خواهد یافت. 

وی گفت اگر نیروهای اسرائیلی بخواهند برای آنچه که «ایجاد منطقه امن» می خوانند، در بلندمدت در منطقه باقی بمانند،‌ این از نظر دیگران «منطقه امن» نیست بلکه اشغال سرزمینشان است و موجب افزایش مقاومت و تنش ها خواهد شد. 

وی افزود:دو کشور در مورد نابودی اسرائیل نیز موضع مشترکی دارند، ‌بنابراین این دو کشور بخشی از راه حل هستند و باید با جامعه جهانی همکاری کرده و برای یافتن راه حلی بلندمدت برای بحران خاورمیانه کمک کنند. وی گفته ما چه بخواهیم و چه نخواهیم ناگزیر از همراه ساختن دولت های ایران و سوریه برای دستیابی به یک صلح پایدار در منطقه هستیم. 

در حالی که دبیر کل سازمان ملل متحد از ایران درخواست کمک می کند وزیر خارجه ایران در نامه ای به وی از آقای عنان خواسته تا سازمان ملل نقش فعالتری در پایان دادن به بحران خاورمیانه  ایفا کند.

این اظهارات دروزیر خارجه ایران برای کوفی عنان نوشته که جامعه جهانی به خصوص قاطبه مسلمانان در سراسر جهان، از جنابعالی انتظاردارند به وظیفه قانونی خود بر اساس منشور ملل متحد عمل کرده و ازهرگونه تلاش برای توقف حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی فروگزار نفرمایید.

اظهارات کوفی عنان در حالی بیان می شود که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا که روز یکشنبه به خاورمیانه می آید تا برای حل بحران منطقه تلاش کند، قصد دارد با رهبران فلسطین و اسرائیل دیدار کند ولی برنامه ای برای ارتباط با مقامات ایران و سوریه ندارد. 

در حالی که جنگ بین اسرائیل و حزب الله لبنان دهمین روز خود را پشت سرگذاشته است، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه در دومین جلسه خود، در حال بحث در مورد این مسأله بودند که آیا باید از اسرائیل خواست که آتش بس را بپذیرد و یا اینکه اقدامات دیگری را در پیش گرفت. 

کاندولیزا رایس که با مأموریت کمک به حل بحران به منطقه خاورمیانه می آید، مخالف درخواست آتش بس فوری از اسرائیل است و در عوض ایران و سوریه را به حمایت از حزب الله متهم می کند.
 
پیش از این نیز در خواست های جامعه جهانی برای تصویب قطعنامه ای علیه اسرائیل برای پایان دادن به خشونت ها با مخالفت آمریکا مواجه شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین