کد خبر: ۴۹۰۷۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

استقبال ترکیه از حکم دادگاه فدرال عراق درباره همه‌پرسی غیرقانونی

وزارت امور خارجه ترکیه از حکم صادر شده توسط دادگاه فدرال عراق در خصوص همه‌پرسی غیرقانونی اقلیم کرد شمال این کشور استقبال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای از حکم دادگاه عالی فدرال عراق درباره همه‌پرسی غیرقانونی اقلیم کرد شمال این کشور استقبال و اعلام کرد که موضع جامعه بین‌المللی از جمله ترکیه نیز غیرقانونی بودن این همه‌پرسی را تایید می‌کند.

در این اطلاعیه اعلام شد: «دادگاه عالی فدرال عراق در تاریخ ششم نوامبر جاری در رابطه با رفراندوم غیر قانونی در اقلیم کردستان، بر تمامیت ارضی عراق تاکید کرده، چراکه هیچ یک از بندهای قانون اساسی عراق اجازه تجزیه این کشور را نمی‌دهد».

همچنین در این اطلاعیه با اشاره به اینکه دادگاه مذکور روز گذشته با صدور حکمی جدید همه‌پرسی اقلیم کردستان را مغایر با قانون اساسی اعلام و بر لزوم لغو آن تاکید کرده، آمده است: «موضع جامعه بین‌المللی از جمله ترکیه نیز غیرقانونی بودن این همه‌پرسی را تایید می‌کند».

در اطلاعیه وزارت امورخارجه ترکیه آمده است: «انتظار داریم در روند بعدی به حکم صادر شده عمل و از رفتار‌های مغایر با اتحاد سیاسی و یک‌پارچگی ارضی عراق خودداری شود».

رابطه دولت مرکزی بغداد و اربیل پس از برگزاری رفراندم غیرقانونی در اقلیم کردستان عراق در تاریخ ۲۵ سپتامبر گذشته که تمام کشورهای جهان با آن مخالفت کردند، با تنش همراه بوده است.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی فدرال عراق روز گذشته با صدور حکمی همه‌پرسی اقلیم کردستان را مغایر قانون اساسی دانست و بر لزوم لغو آن تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین