کد خبر: ۴۹۱۹۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
"دولتمردان فعلی و قبلی هیچگاه در حاشیه امن نیستند"

انتقاد سیداحمدخاتمی از احمدی‌نژاد: صحبت علیه قوه قضائیه شارلاتان‌بازی است/جوانک نپخته‌ای در عربستان روی کار آمده/ ایران هیچ‌گاه به استقبال جنگ نرفته و نمی‌رود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تفرقه انداختن بین مردم و مسئولان غیرقابل قبول است گفت: دولتمردان فعلی و قبلی هیچگاه در حاشیه امن نیستند و هر عملی که انجام داده‌اند باید پاسخگو بوده و با شارلاتان بازی نمی‌توان جلوی قانون را گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
سید احمد خاتمی عصر امروز در مراسم یادواره سرداران و 400 شهید این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: فومن با انتقاد سیداحمدخاتمی از احمدی‌نژاد: صحبت علیه قوه قضائیه شارلاتان‌بازی است/جوانک نپخته‌ای در عربستان روی کار آمده/ ایران هیچ‌گاه به استقبال جنگ نرفته و نمی‌رودداشتن عالمان گرانقدری همچون آیت الله بهجت (ره) و شیخ شجونی که در ایام سالگرد این عالم مبارز نیز قرار داریم شهری ریشه‌دار  در زمینه دینی است.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست" اشاره کرد و گفت: مجالس شهدا را نباید یک مجلس معمولی ببینیم زیرا این مجالس هدفمند بوده و افرادی که در این مجالس شرکت می‌کنند بیعت با شهیدان و تجدید پیمان با راه شهدا را دنبال میکنند.

خاتمی افزود: سوسیال دموکراسی شرق که بخش‌هایی از جهان را در سیطره خود داشت متلاشی شد و لیبرال دموکراسی غرب که جنایاتی مانند یمن، گروهک داعش و زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی را بر دنیا تحمیل کرده است، نشانه‌های متلاشی شدن آن به‌وضوح مشاهده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام ناب محمدی ما را در جهان پر آوازه کرده است تصریح کرد: از مسئولان نظام نیز انتظار می‌رود وقتی قدرت پیدا می‌کنند قدرتشان را در ترویج دین و ارزش‌ها به کار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه همه شهدای ایران اسلامی اعم از شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهیدانی که به‌دست منافقان و تروریست‌ها به شهادت رسیدند ولایتمدار بودند گفت: در کمتر وصیتنامه‌ای از شهدا است که اطاعت از امام راحل و مقام معظم رهبری در آن سفارش نشده باشد.

خاتمی به شهادت امام حسن عسکری (ع) و سپری شدن حدود هزار و 170 سال از آغاز امامت امام زمان (عج) اشاره کرد و اذعان داشت: بعد از امام عسکری (ع) بیشترین دغدغه را مردم کشور ما دارند و عزت و عظمت ما در سایه جانشین حضرت ولی عصر (عج) یعنی مقام معظم رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 38 سال است که در سایه حکومت ولی‌فقیه از همه گردنه‌ها عبور کرده ایم خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما شاهد 6 کودتا بود که قبل از عملی شدن خنثی شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: 8 سال مقاومت در جنگ تحمیلی، جنگ‌های قومیتی، فتنه سال 88 و نظایر آن با هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری ناکام ماند و با نقش موثر ولایت فقیه  این انقلاب از خطرات مصون ماند.

وی با اشاره به اینکه امروز ولایت فقیه یک تئوری فقهی نبوده بلکه یک قانون است گفت: اصول ثابت قانون اساسی از ولایت فقیه می‌گوید و آنان که در متن حکومت هستند باید پایبند بوده و ولایتمداری داشته باشند و از "ولایت‌شعاری" بپرهیزند و انتظار شهدا نیز از مسئولان این است که عملاً در خط ولایت باشند.

خاتمی ابراز داشت: توطئه گروهی دشمنان در عرصه زلزله و ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان قابل قبول نیست و ارتش، سپاه و مسئولان نظام وارد کار شده تا جایی که سخنگوی سپاه اعلام کرد روزانه 400 کانکس‌ ساخته و به مناطق زلزله زده انتقال داده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران به ضرورت وحدت مردم با یکدیگر، مسئولان با مردم و مردم با مسئولان تاکید کرد و افزود: دولت ما قانونی و مشروع بوده و رئیس جمهور توسط مقام معظم رهبری تنفیذ شده است و مجلس و قوه قضائیه ایران نیز مشروع و قانونی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه شخصی بر علیه قوه قضائیه صحبت کند این عمل با قانون‌مداری سازگار نبوده و شارلاتان‌بازی است و اگر حرفی دارید می‌توانید از لحاظ قانونی پیگیری کنید و داشتن مشروعیت به قبول داشتن شخص شما نیست.

وی با اشاره به اینکه تفرقه انداختن بین مردم و مسئولان نظام اسلامی غیرقابل قبول است اعلام کرد: دولتمردان فعلی و قبلی هیچ‌گاه در حاشیه امن قانون نیستند و در مورد هر عملی که انجام داده‌اند باید پاسخگو باشند و نمی‌شود که با شارلاتان بازی جلوی اجرای قانون گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهیدان را دشمن شناس دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند "برخی‌ها می‌گویند که ما چرا دشمن، دشمن می‌گوییم در حالی‌که مشاهده می‌کنیم دشمنان مدام در حال توطئه بر علیه ما هستند".

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جوانک نپخته‌ای در عربستان روی کار آمده است که می‌گوید مکه و مدینه را بسان یکی از شهرهای اروپایی خواهم ساخت و از ترامپ تقدیر می‌کند اذعان داشت: کشور ایران مسئولان خویشتنداری داشته و دارد.

وی گفت: ایران هیچ‌گاه به استقبال جنگ نرفته و نمی‌رود و آغازگر هیچ جنگی نیز نبوده است اما اگر بار دیگر کشوری بخواهد خود را در جنگ با ایران امتحان کند بدانند چه بخواهند و چه نخواهند اکنون کشور ایران از لحاظ نظامی قدرت اول منطقه است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
1
من بودم سکوت میکردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
2
شما ها هم از اول در سن پایین بالاترین شغل از جمله قضاوت داشتید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین