کد خبر: ۴۹۱۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲

روش‌های جلوگیری از قوز کردن کمر

فوق تخصص جراحی ستون فقرات گفت: اگر بیمار در سن 14 سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی مهدوی ارتوپد و فوق تخصص جراحی ستون فقرات با اشاره به قوز کردن در افراد مختلف گفت: این موضوع به سن بیمار بستگی دارد؛ اگر بیمار در سن 14 سال و قبل از آن باشد که استخوان‌های وی شکل نگرفته‌اند، می‌تواند منجر به قوز دائمی در بیمار شود و بدن حالت نشستن بد و به حالت قوز را به خود بگیرد.

فوق‌ تخصص جراحی ستون فقرات افزود: اگر قوز کردن در سنین بعد از رشد باشد، با توجه به حالت خستگی که در عضلات ایجاد می‌کند، بدن از حالت آناتومی خود خارج می‌شود، بالانس بدن برهم خورده و منجر به کمردردهای طولانی‌مدت و همچنین فشار به گردن و کمر خواهد شد.

مهدوی در ادامه برای جلوگیری از قوز کردن به اصلاح سبک زندگی اشاره کرد و گفت:‌ افراد حتماً به خود درست نشستن را یادآوری کنند، یعنی آن‌قدر این مسئله را در ذهن خود تداعی کنند که ملکه ذهنشان شود و حتماً یک ورزش مناسب مانند شنا و پیاده‌روی منظم را در برنامه روزانه خود داشته باشند.

فوق تخصص جراحی ستون فقرات با اشاره به کارمندان و کسانی که به‌طور مداوم پشت میز می‌نشینند، افزود: این افراد حرکت اصلاحی را که شامل حرکات کششی، صاف کردن ستون فقرات و رساندن شانه‌ها به همدیگر است در همان پشت میز انجام دهند و هر ساعتی یک‌بار از جای خود بلند شده و چند قدم بردارند.

مهدوی تصریح کرد: رانندگان برای اینکه به رگ سیاتیک خود فشار نیاورند، صندلی را کامل عقب ندهند. باید زاویه بین ران و ساق برای آنها 90 درجه و یا کمتر باشد و نیز کسانی که شغل آنها رانندگی است باید پس از هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه حرکات کششی هرچند ساده انجام دهند.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین