کد خبر: ۴۹۲۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
استاندار کرمانشاه:

کمک بلاعوض به روستاییان زلزله‌زده ارتباطی با اسکان موقت آنها ندارد

استاندار کرمانشاه گفت: مبلغ پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و دو میلیون تومان کمک معیشتی بلاعوض به روستاییان آسیب دیده از زلزله پرداخت می شود و هیچ ارتباطی با اسکان موقت آنها ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :  هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی زلزله کرمانشاه که با حضور  رییس بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم الانبیاء و فرمانداران و بخشداران برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بزرگی به کمک بازسازی آسیب های ناشی از زلزله آمده اند، اظهار کرد: بنیاد مسکن از جمله ظرفیت های بزرگ در کشور است که دارای تجربه های بسیار خوب و بی نظیری در امر بازسازی در زلزله های مختلف می باشد و طی این سال ها کارهای بزرگی انجام داده و در زلزله کرمانشاه نیز این مجموعه با تمام توان پای کار  آمده است.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء یکی دیگر از مجموعه های بسیار توانمند کشور است که تاکنون پروژه های عظیمی را در کشور انجام داده و این مجموعه توانمند با تمام ظرفیت هایش به کمک زلزله زدگان آمده است.

بازوند گفت: توجه به پتانسیل های این مجموعه موضوع مهم استقرار کانکس ها به عنوان اسکان موقت برای آسیب دیدگان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء صورت می گیرد و مردم و مسئولین به ویژه فرمانداران و بخشداران باید با رفع موانع و انجام تسهیل گری ها به تسریع در روند ایجاد اسکان موقت کمک کنند.

وی گفت: کانکس هایی که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء ساخته می شوند از استاندارد و کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان به شایعات بی اساس توجه نکنند، گفت: مبلغ پنج میلیون  تومان کمک بلاعوض و دو میلیون تومان کمک معیشتی به روستاییان هیچ ارتباطی با اسکان موقت آن ها ندارد. هم اسکان موقت برای آسیب دیدگان ایجاد می شود و هم این کمک های بلاعوض به آنها داده می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: سیمان مورد نیاز واحدهای آسیب دیده بر اثر زلزله نیز توسط بنیاد مستضعفان به صورت رایگان تامین می شود و کمک های مناسب دیگری نیز به این واحدها صورت خواهد گرفت.

وی همچنین با بیان اینکه باید از فرصت ساخت و ساز برای اشتغال زایی بیشتر در استان استفاده کرد، گفت: مصالح مورد نیاز برای بازسازی واحدهای زلزله زده باید از طریق واحدهای تولید مصالح داخل استان تامین شود.

بازوند به تخریب واحدهای اموزشی مناطق زلزله زده نیز اشاره کرد و گفت: تعداد 89 مدرسه بر اثر زلزله آسیب جدی دیده اند که این مدارس با کمک خیرین مدرسه ساز، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و برخی بانک های خصوصی بازسازی می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین