کد خبر: ۴۹۲۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
وقتی همه راه‌ها به تخریب دولت منتهی می‌شود

دلسوزی برای زلزله‌زدگان با حمله و انتقام از اعضای دولت روحانی

نکته قابل تأمل در حادثه اخیر جهت‌گیری برخی افراد و گروه‌ها علیه عملکرد دولت روحانی در رسیدگی به امور زلزله‌زدگان بود. اتفاقی که در ابتدا ساده جلوه می‌کرد اما هرچه بیشتر از زمان وقوع زلزله می‌گذشت این انتقادات شکل پررنگ‌تر و سازمان یافته‌تری به خود می‌گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- از همان ساعت‌های اولیه وقوع زلزله در استان کرمانشاه علاوه بر کمک‌هایی که به زلزله‌زدگان صورت می‌گرفت، دلسوزی برای زلزله‌زدگان با حمله و انتقام از اعضای دولت روحانیبحث‌های سیاسی نیز بر سر موضوع‌های متفاوت به وجود آمد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بدون شک زلزله غرب کشور به شکل‌های مختلف به مسائل سیاسی آغشته شد. تخریب بیمارستانی که در فروردین ماه امسال افتتاح شده بود در زلزله اخیر سرآغاز یک تنش سیاسی شد که تا چند روز بعد نیز ادامه پیدا کرد. از سوی دیگر حضور شخصیت‌های مطرح سیاسی در مناطق‌زلزله‌زده نیز سبب انتشار اخبار زیادی در رسانه‌های مختلف شده بود. با این وجود نکته قابل تأمل در حادثه اخیر جهت‌گیری برخی افراد و گروه‌ها علیه عملکرد دولت روحانی در رسیدگی به امور زلزله‌زدگان بود. اتفاقی که در ابتدا ساده جلوه می‌کرد اما هرچه بیشتر از زمان وقوع زلزله می‌گذشت این انتقادات شکل پررنگ‌تر و سازمان یافته‌تری به خود می‌گرفت. مسأله زمانی شکل جدی‌تری به خود گرفت که آقای روحانی یک روز بعد از وقوع زلزله به استان کرمانشاه سفر کرد و به صورت بی‌واسطه با مردم مصیبت‌دیده گفت‌وگو کرد. دیداری که از نظر روانی یک اتفاق خوشایند برای آسب‌دیدگاه زلزله به شمار می‌رفت. 

با این وجود هنوز زمان زیادی از سفر آقای روحانی به استان کرمانشاه نگذشته بود که عکس‌های حضور روسای‌جمهور قبلی در زلزله‌های گذشته در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در جهت تخریب سفر روحانی به مناطق زلزله‌زده به صورت گسترده‌ای منتشر شد. انتشار‌دهندگان که به خوبی از حمایت جریان اصلاحات از آقای روحانی آگاهی داشتند با استفاده از عکس‌های حضور رییس دولت اصلاحات در مناطق‌ زلزله‌زده گذشته تلاش کردند عملکرد آقای روحانی را ضعیف‌تر از بقیه نشان بدهند. 

مسأله اما همین جا خاتمه پیدا نکرد و برخی از رسانه‌های مخالف دولت با حضور در مناطق زلزله‌زده به صورت برنامه‌ریزی شده با آسیب‌دیدگان زلزله صحبت می‌کردند و سوالاتی را مطرح می‌کردند که طرف مصاحبه‌شونده نسبت به عملکرد دولت در زمینه کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله انتقاد کنند و دولت را در این زمینه ضعیف نشان بدهند. این در حالی بود که وزرای دولت و به خصوص وزرای کشور، بهداشت، راه وشهرسازی، نیرو و... از ابتدای وقوع زلزله به صورت شبانه‌روزی در محل حادثه حضور پیدا کرده و تمام امکانات دولت را در جهت کمک به زلزله‌زدگان بسیج کرده بودند. 

عملکرد دولت به اندازه‌ای در زمینه کمک به زلزله‌زدگان کامل و جامع بود که سبب تحسین بسیاری از افکار عمومی شده بود و مردم نیز با کمک‌های مادی و معنوی به کمک دولت آمدند. از سوی دیگر تسهیلاتی که دولت برای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده اختصاص داده بود نیز قابل توجه و مناسب بود. کار اما به همین جا ختم نشد و در سفر اخیر آقای جهانگیری به مناطق زلزله‌زده دوباره رسانه‌های مخالف دولت برای تضعیف و زیر سوال بردن عملکرد دولت در اقدامی سوال‌برانگیز حضور معاون اول رییس جمهور در یکی از چادرهای مردم آسیب‌زده را بهانه کردند و دولت را به اشرافی‌گری و اهمیت ندادن به مسائل مردم محکوم کردند. قدامی که بیش از اینکه به زلزله اخیر مربوط باشد نوعی انتقام از اسحاق جهانگیری بود. جهانگیری که در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری عملکرد قابل قبولی از خود برجای گذاشته بود، به همین دلیل نیز به یکی از کانون‌های هدف تخریب افراطیون در دولت دوازدهم تبدیل شده است. به شکلی که از ابتدای تشکیل دولت دوازدهم شایعه‌سازی درباره اختلاف جهانگیری با برخی از مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری از اتاق فکر مخالفان دولت به شکل‌های مختلف به گوش می‌رسید. این در حالی است که عملکرد دولت روحانی در زمینه کمک به آسیب‌زدگان استان کرمانشاه منسجم و با برنامه‌ریزی صورت گرفت و مسئولان دولتی با تعهد و مسئولیت‌پذیری هرچه تمام‌تر همه امکانات و توانایی‌های خود را در رسیدگی به آسیب‌دیدگان زلزله به کار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
سارانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
1
2
سلام
کارشکست خوردگان انتخابات است .
دولت روحانی کشور را ازبحران نجات داده و زحمات وتلاش های دولت نزدخداوندمحفوظه .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین