کد خبر: ۴۹۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۳۴
تاثیر بحران خاورمیانه بر پرونده هسته ای ایران

تجدید نظر تهران در بسته تشویقی غرب

آفتاب‌‌نیوز : در همین راستا رئیس جمهور ایران اعلام کرد جنگ بین اسرائیل و حزب الله در لبنان، تهران را مجبور به تجدید نظر در بسته تشویقی غرب می کند. البته آقای احمدی نژاد بار دیگر بر عزم ایران برای پاسخگویی به مشوق ها در 22 آگوست تاکید کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از آقای احمدی نژاد گزارش داد: حوادث لبنان بر ارزیابی ما در مورد بسته تشویقی تاثیر گذاشته است و ما باید به دقت این مساله را مورد بررسی قرار دهیم.  

موضوعیت بسته با صدور قطعنامه از بین می رود(کلیک کنید)

سخنان آقای احمدی نژاد و اظهارات حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه تصویب هر قطعنامه ای علیه ایران، باعث می شود بسته تشویقی از دستور کار ایران خارج شود، را واکنش تهران به توافق اعضای دائم شورای امنیت در خصوص پیش نویس قطعنامه ایران تعبیر می کنند.خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به سخنان آقای احمدی نژاد گزارش داد اظهارات احمدی نژاد می تواند اوضاع را مشکل تر کند. 

در چنین شرایطی به نظر می رسد تجدید نظر ایران در بسته تشویقی که پاسخگویی سنجیده به آن می تواند بخشی از نگرانی های ما در جوامع بین المللی در خصوص مواجهه با تحریم های سیاسی و اقتصادی را از بین ببرد تنها به اجماع جهانی علیه ایران کمک می کند. از این رو در پیش گرفتن رویکردی جدی به مساله هسته ای بدون وارد کردن تنش های دیگر به آن، در جهت تامین منافع ملی کشور امری ضروری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین